
Magazín · Novinky · v pondělí 21. 7. 2025 18:00
Fallout: Bakersfield vypadá jako ráj pro fanoušky klasické postapokalyptické série a Doomu
I když Fallout 3, Fallout: New Vegas a Fallout 4 mohou na první pohled vypadat jako first-person střílečky, všechny tyto hry přísně vzato spadají do žánru RPG, který reprezentují i první dva izometrické díly Falloutu z let 1997 a 1998. Jak by to ale vypadalo, kdyby se kultovní postapokalyptická série proměnila v čistokrevnou střílečku? Přesněji řečeno v Doom? To nám hodlá ukázat nekomerční fanouškovský projekt Fallout: Bakersfield.
Zdroj: Bethesda SoftworksMMO od ZeniMaxu mělo být zrušeno kvůli Falloutu. Pátý díl měl dostat zelenou
Pokud vám tento název něco říká, nejspíš je to proto, že se o znaze adaptovat Fallout jako first-person střílečku na bázi původního Doomu z roku 1993 mluvilo už před několika lety. Autor Alexander Berezin alias Red888guns se posléze odmlčel, o víkendu ale vydal velmi působivý trailer, jenž dává jasně najevo, že Fallout: Bakersfield žije. I když se v něm máme podívat do míst, kde je víc smrti než života.
Berezin totiž nechystá nový příběh zasazený do světa Falloutu. Bakersfield bude adaptace návštěvy města Necropolis, kterou můžete zažít při hraní prvního Falloutu od Interplay Productions a která je bohatá na ghúly a supermutanty. Díky velmi věrnému zpracování grafiky tudíž mnozí veteráni při sledování nového traileru jistě poznají některé dobře známé prvky nebo jednoho nejmenovaného supermutantího bosse. Vyloženou třešničkou na dortu je pak zatraceně autentický styl uživatelského rozhraní. Vše přitom pohání GZDoom, oblíbený a překvapivě flexibilní zdrojový port původního enginu Doomu od id Software.
Fallout: Bakersfield lze tudíž považovat za totální konverzi, potažmo modifikaci původního Doomu. A tak vyjde zdarma ve formě WAD souboru určeného pro taktéž volně dostupný GZDoom (k jehož spuštění ale obvykle potřebujete hlavní WAD soubor samotného Doomu nebo Doomu 2 z roku 1994). Jenomže nevíme, kdy k tomu vydání dojde. V závěru traileru krátce probliknou roky 2025 i 2027, takže můžeme jen hádat. Vypadá to ale, že nás čeká poměrně dlouhé čekání.
Berezin už má v každém případě s Falloutem řadu zkušeností. Podílel se například na vzniku modů Olympus 2207 a Fallout Sonora a aktuálně pracuje na duchovním nástupci původních izometrických Falloutů, kterého připravuje Dave Oshry a jeho primárně vydavatelská společnost New Blood Interactive (DUSK, Ultrakill, Amid Evil, Fallen Aces). Snad právě proto lze v popisku traileru najít poděkování právě Oshrymu.
V každém případě se opět potvrdilo, že i když je oficiální pátý díl Falloutu od Bethesdy v nedohlednu, díky práci modderů a nezávislých vývojářů si může klasická postapokalyptická série v singleplayerovém prostoru vesele a nerušeně žít dál vlastním životem. Za což můžeme děkovat i faktu, že společnost Bethesda Softworks, která vlastní veškerá práva na Fallout a která aktuálně spadá pod Microsoft, nemá na rozdíl od mnoha jiných vydavatelů ve zvyku fanouškovské projekty likvidovat. Spíše naopak.