Magazín · Novinky · v úterý 11. 10. 2022 13:00
Pocta starým Falloutům nabídne tahové souboje z pohledu první osoby
Letošní PC Gaming Show byla podobně jako v předešlých letech tak plná různých oznámení, že některé zajímavé kousky mohly dost snadno zapadnout. A přitom by to mnohdy byla určitě škoda. Rozhodně to platí o novém projektu studia New Blood Interactive, který je jako dělaný pro příznivce prvních dvou dílů série Fallout a dalších klasických RPG z 90. let.
Zdroj: BethesdaBethesda představuje původní tvůrce série Fallout
V průběhu PC Gaming Show pořádané serverem PC Gamer a krátce poté studio New Blood nastínilo zatím nepojmenovanou hru, která je zcela očividnou poctou starým Falloutům. Šéf studia Dave Oshry tehdy prozradil, že se jedná o jeho vysněný projekt, přičemž k němu dokázal naverbovat několik zajímavých jmen. Na vzniku retro-futuristického izometrického RPG se tak podílí třeba Adam Lacko, jenž má na svědomí Project Van Buren, snahu oživit ve formě modifikace nikdy nezrealizovanou vizi Falloutu 3 od studia Black Isle. Ta byla před zrušením v roce 2003 vyvíjena právě pod názvem Van Buren.
Our unannounced retro futurist isometric CRPG is a passion project between CEO @DaveOshry, Project Van Buren's @lacko_adam and god tier artist for Fallout Sonora and Olympus 2207, Alexander Berezin.
— New Blood Interactive (@NewBlood) June 16, 2022
Fallout and Wasteland composer Mark Morgan is also attached to the project. pic.twitter.com/ilFV8xzB6U
Mezi tvůrci pak najdeme i umělce Alexandera Berezina, který je známý pod přezdívkou Red888guns a který pracoval na modech Olympus 2207 či Fallout Sonora, a skladatele Marka Morgana. Jeho práci můžeme pro změnu znát třeba díky klasické postapokalyptické sérii Wasteland, hlavní ale je, že je podepsán pod hudebním doprovodem originálního Falloutu z roku 1997 i Falloutu 2 z roku 1998. A protože první Fallout čerstvě oslavil 25. narozeniny, přišel Oshry s menší aktualizací.
Stále nevíme, jak se hra bude jmenovat ani na jakých platformách se nakonec objeví, zároveň stále platí, že vydání je dost vzdálené. Alespoň ale máme lepší představu o pojetí soubojového systému. Oshry totiž na Twitteru zveřejnil krátkou ukázku, která odhaluje, že i když budou souboje tahové, budou probíhat v pohledu z první osoby.
Since today marks the 25th anniversary of #Fallout, maybe it's time we show you how we're changing the perspective of combat in @NewBlood's CRPG - and how it differs from our main inspiration. pic.twitter.com/ytFau23hqc
— Dave in Japan (@DaveOshry) October 10, 2022
Dave Oshry tvrdí, že největší stížnosti spojené s klasickými Fallouty určitě souvisely s tím, jak byly souboje pomalé a nemotorné. Změna stylu a perspektivy připomínající klasické dungeon crawlery má tedy za cíl udělat boj zajímavější. Na odpověď na otázku, jestli tomu tak skutečně je, si budeme muset ještě počkat, v ukázce každopádně můžeme spatřit i zajímavě vypadající prostředí, aktuální podobu uživatelského rozhraní nebo zpracování rozhovorů. To všechno naznačuje, že by měli všichni příznivci starých Falloutů sledovat novinku New Blood Interactive velmi pozorně.