Popularita Valheimu vývojáře překvapila a zastihla je dosti nepřipravené. Naštěstí se zdá, že se po letní dovolené malý tým vzpamatoval a snaží se vikinský survival vylepšit. První vlaštovkou bude aktualizace s názvem Hearth and Home. V novém videu tvůrci nastiňují, co můžeme očekávat.

Hearth and Home přinese nový systém jídla. Tvůrci malinko změnili způsob fungování ingrediencí a potravin. Doposud má většina jídla několik účinků najednou. Nově bude jídlo rozděleno do tří kategorií: zdraví, výdrž a jejich kombinace. Potraviny zaměřené na zdraví a výdrž budou poskytovat výraznější bonusy v porovnání s jídlem, které kombinuje obě kategorie. Výsledkem je, že některé potraviny, jako například vařené maso, zvýší zdraví o 50 jednotek místo 70 a výdrž o 10 místo 40. Krvavý pudink zvýší zdraví o 14 (místo 90) a výdrž o 70 (místo 50), což z něj dělá ideální potravinu zaměřenou na výdrž.

Abyste se v tom vyznali, tak červená vidlička bude označovat jídlo zvyšující zdraví, žlutá vidlička výdrž a bílá vidlička obojí. Ikonky vám pomohou v orientaci i u nového jídla, například sušeného masa z vlka a sušeného masa z divočáka, které poskytuje zvýšení zdraví a výdrže o 25 bodů, respektive 20 bodů.

Zajímavá je informace, že výběr bonusů z jídel ovlivní váš bojový styl. Jakým způsobem? To v současné době nevíme. Místo toho víme, že zmizí ukazatel nasycení v dolní části obrazovky. Ten dříve signalizoval, kdy je třeba sníst další sousto. Místo něho se u každé snědené potraviny zobrazí časovač. Když nastane čas na doplnění, začne blikat příslušná ikonka.

Vývojáři tuto změnu odůvodňují tím, že hráči budou moci stravovací plán lépe přizpůsobit nadcházejícím aktivitám. Součástí aktualizace budou i nové stavební díly, recepty a možnost dělat hromádky zlata.

Aktualizace Hearth and Home by měla být pro hráče Valheim dostupná během třetího čtvrtletí letošního roku.