I když Ron Gilbert patří mezi legendy herního průmyslu, za což může především lví podíl na zrodu série Monkey Island od Lucasfilm Games/LucasArts, jeho studio Terrible Toybox obvykle pracuje v relativní tichosti. A tak mohla mnoha hráčům velmi snadno uniknout informace, že po skvělých point-and-click adventurách Thimbleweed Park a Return to Monkey Island přijde už velmi brzy řada na něco docela odlišného.

Nejnovějším projektem Rona Gilberta a studia Terrible Toybox je Death by Scrolling, pixelartové rogue-like RPG, v němž hráče čeká návštěva očistce plná chaosu, nepřátel, lootu a příležitostí vylepšovat jednu z dostupných hratelných postav s unikátními schopnostmi. Počítat lze i s vedlejšími úkoly, online žebříčky, nutností utíkat před (podle všeho nesmrtelnou) Smrtkou a samozřejmě pro Gilberta typickým humorem.

Ačkoliv sám Ron Gilbert o Death by Scrolling mluvil už mnohokrát v minulosti na sociální síti Mastodon, ke zcela oficiálnímu oznámení hry došlo až při zahájení letošního Gamescomu, kdy bylo zároveň oznámeno, že se jí jakožto vydavatel ujala společnost MicroProse. A nyní už víme, kdy přesně ji uvede na trh.

Death by Scrolling se objeví na Steamu už 28. října/októbra 2025, a to ve verzích pro Windows, Mac i Linux/SteamOS. Gilbert navíc na svém blogu prozradil, že v budoucnu - možná už za 6 týdnů kvůli certifikacím - dojde na porty pro Switch, Xbox a PlayStation.

Snad můžeme časem počítat také s vydáním verze pro počítače mimo Steam, ovšem podle Rona Gilberta znamená vydání hry v obchodech typu GOG nebo Epic Games Store nemalou práci navíc, jež zahrnuje testování, lokalizaci, tvorbu obrazových materiálů nebo hlavně úplně jiný build.

Takže jestli vás zajímá, na čem slavný vývojář v posledních několika letech pracoval, ale z toho či onoho důvodu neholdujete Steamu, doporučujeme se obrnit trpělivostí.