Po delší odmlce, která následovala po vydání krátkého teaser videa zpátky v říjnu/októbri loňského roku, se studio Red Hook vrací s novou porcí informací ohledně jejich nejnovější titulu Darkest Dungeon 2.

Ten, jak už víme, nás pošle na nebezpečnou výpravu, jejímž cílem je tajuplná hora. Tahle cesta, na kterou vyrazíte se čtyřmi „hrdiny“, bude plná šílenství, stresu, přátelství, zrady, monster a temnoty. Připravte se na pořádnou jízdu, která rozhodne o osudu celého světa.

Kdokoliv, kdo hrál první Darkest Dungeon, ví, že čím hlouběji do nitra temnoty jste se dostávali, tím více jste si uvědomovali, že z tohoto světa zmizela veškerá naděje. To se ale s příchodem druhého dílu změní. Pořád tu máme svět, který je na pokraji zhroucení a jeho konec je v nedohlednu, ovšem vy a vaše družina jste tou nadějí, která dokáže vše napravit. Tedy snad...

Darkest Dungeon 2 se trošičku odklání od svého staršího brášky a klade větší důraz na rogue-like prvky. První díl vám nabídl kampaň, jejíž dokončení vám zabralo klidně i 40 hodin. Pokračování ale přichází s jednotlivými pokusy o dobytí vrcholku tajuplné hory, které by vám měli zabrat přibližně pět hodin. Od vrcholku hory vás budou vždy dělit čtyři regiony. V nich na vás čekají střetnutí s nepřáteli, prozkoumávání prastarých ruin, pomáhání přeživším a samozřejmě procházení podzemí a boje s nebezpečnými bossy.

Mezi jednotlivými regiony se budete pohybovat za pomoci svého vozu, který půjde následně také vylepšovat. Postupně vám tak bude nabízet různé vymoženosti, jako je lepší léčení, snižování stresu či možnost vidět, jaký druh střetnutí se nachází před vámi.

„Myslím si, že tyto motivy a hození prstenu do Hory osudu, jsou tak silné, protože konečný cíl je hodný zkoušek cesty. Myslím, že tohle je hodně důležité. Cesta je strašná. Opouštíte bezpečí a jdete naproti těm nejhorším věcem, kterým byste mohli, protože někdo to udělat musí,“ hovoří o motivu cesty Tyler Sigman z Red Hook Studios.

Darkest Dungeon 2 si ponechá stejný vizuál, který můžete znát z prvního dílu. Tedy kromě toho, že celá hra se přesune z 2D prostředí do 3D prostředí a jednotlivé postavy dostanou propracovanější lidskou anatomii. Postavy jsou tak mnohem větší a jejich hlavy zase menší. Mimo to došlo také na vylepšení soubojových animací. Když se jeden z vašich dobrodruhů například rozhodne udeřit dýkou, po zvolení příslušné schopnosti ji nejdříve vytasí, připraví se s ní na útok a po vybrání nepřítele udeří. Vše tak působí mnohem víc plynule.

Přečtěte si také: Gotické tahové RPG Darkest Dungeon dostane PvP souboje

Není to ale pouze vzhled postav, který se mění. Nově se vaše skupina dobrodruhů může skládat pouze ze čtyř odlišných postav. Což má samozřejmě svůj důvod. V Darkest Dungeon 2 se totiž bude klást mnohem větší důraz na vztahy mezi jednotlivými postavami. V průběhu vaší cesty budou postavy reagovat na provedené akce, čímž se mezi nimi budou vytvářet pozitivní či negativní vztahy. To může následně ovlivňovat jejich rozhodnutí v boji a jiných situacích. Na vztahy ve skupině budou mít také vliv jednotlivé povahové vlastnosti vašich postav.

Se vztahy také souvisí stres. Pokud váš stres v Darkest Dungeon dosáhl svého maxima, vaše postava dostala infarkt a umřela. V Darkest Dungeon 2 to bude fungovat trochu jinak. Jakmile dosáhnete maximální hladiny stresu, vaše postava se mentálně zhroutí a její životy klesnou na práh smrti a následně se přeruší veškeré její negativní či pozitivní vztahy s kýmkoliv ze skupiny.

Darkest Dungeon 2 při svém vstupu do předběžného přístupu, který proběhne ve třetím kvartálu tohoto roku, nabídne devět hratelných postav. Osm z nich můžete znát z prvního dílu (Malomocný, Vykradač hrobů, Morová lékařka, Šašek, Okultista, Muž ve zbrani, Darebačka, Zbojník) a jedna z nich bude novým přírůstkem do tohoto univerza. Každá z nich nabídne jedenáct unikátních schopností s tím, že do boje se bude moci vybavit pěti.

Nejvíce byly změněny samotné herní mechaniky. Ze hry byla úplně odstraněna přesnost a nově tak bude každý váš útok znamenat zásah. Pokud tedy potvorák nebude zrovna mít token na úhyb, to se potom minutí nevyhnete. Kromě přesnosti bylo také odstraněno vylepšování zbraní a výzbroje a procentuální šance na úhyb.

„Postupem času jsme zjistili, že lidé nemají rádi, když minou tak moc, že jsme u upravování přesnosti strávili dost času,“ říká Sigman. „Takže, co když se zbavíme přesnosti jako statistiky? Trefíš se. Víš, že se trefíš - pokud nepřítel není uhýbavý, pokud se zrovna nebrání.“

Přečtěte si také: Autoři RoboCop: Rogue City chystají akční RPG

Dobrodruhové sice přišli o vylepšování svých zbraní a zbroje, ovšem stále je půjde vybavit různými tretkami, které vylepší jejich dovednosti. Mimo to jim zůstali statistiky, jako je počet životů, rychlost a odolnosti vůči negativní stavům.

Do Darkest Dungeon 2 nově zavítají tokeny, které nahradí jednotlivé stavy z prvního dílu. Tokeny dělají hru mnohem přehlednější a jednodušší, jak na pochopení, tak i na plánování jednotlivých tahů. Ve hře tak budou tokeny pro úhyb, blokování, otravu, krvácení a další podobné stavy.

Dakrkest Dungeon 2 dorazí na naše obrazovky v rámci předběžném přístupu v třetím kvartále letošního roku. Ten bude probíhat exkluzivně na Epic Games Storu. V něm na vás budou čekat čtyři regiony k prozkoumání, devět hratelných postav a první akt příběhu z plánovaných pěti.