Daniel Vávra, kreativní ředitel Warhorse Studios a autor série Kingdom Come: Deliverance, se opět postaral o rozruch na sociálních sítích. Tentokrát si vzal na mušku novinku od Obsidian EntertainmentThe Outer Worlds 2, která si od kritiků odnesla velmi slušné hodnocení 84/100 na Metacriticu. Vávra však s nadšením recenzentů nesouhlasí a hře udělil 7/10.

Vávra považuje pokračování sci-fi RPG za zklamání nejen z pohledu samotné hry, ale i vývoje studia Obsidian, které kdysi obdivoval. „Miluju původní Fallouty i New Vegas, považuju je za jedny z nejlepších her vůbec. Ale po patnácti letech, se všemi penězi Microsoftu a přístupem k moderním technologiím, jsem čekal něco víc,“ napsal Vávra.

Tvůrce Kingdom Come si postěžoval, že The Outer Worlds 2 nepřináší do žánru žádnou novou herní mechaniku. „Najde někdo jedinou věc, kterou už jsme neviděli v Deus Ex nebo starých Falloutech z devadesátek? Já ne,“ prohlásil.

To se některým uživatelům nezdálo a poukazovali mimo jiné na systém vad, tedy negativní vlastnosti. Na to ale Vávra odpověděl, že už Fallout měl TRAITS, které zahrnovaly negativní aspekty.

„Chci živý, simulovaný svět, opravdovou nelinearitu. Nejen bedny s lootem, servisní koridory, loadingy a bezduché levelování v mrtvém, skriptovaném světě,“ přidal Vávra své přání, které zřejmě směroval všem vývojářům RPG her.

Na Vávrovu kritiku reagovali i někteří fanoušci, kteří připomněli, že většina původních vývojářů z dob New Vegas či KOTOR 2 už z Obsidianu dávno odešla. Vávra ale nesouhlasí: „Spousta klíčových lidí a zakladatelů je ve firmě pořád. To není o lidech, co odešli, ale o přístupu ke hře samotné.“

The Outer Worlds 2 vyšlo 29. října 2025 na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Hra je součástí předplatného Game Pass Ultimate a PC Game Pass. My jsme udělili 8/10 a vyzdvihli větší a hezčí světy, svižnější boj i vysokou znovuhratelnost.

Ve Warhorse teď dokončují závěrečné třetí rozšíření Kingdom Come: Deliverance 2 a už určitě potichu chystají nový projekt.