Psychologický horor Cronos: The New Dawn od polského studia Bloober Team si získal chválu kritiků, ale pro část hráčů mohl být až příliš nekompromisní. Vývojáři teď reagují a oznamují nový, výrazně přístupnější režim obtížnosti, který dorazí na začátku roku 2026.

Nový mód ponese název Temporal Driver a jeho cílem je snížit herní výzvu, aniž by utrpěla atmosféra nebo samotný zážitek. Prakticky to znamená, že hráčova výdrž se zdvojnásobí, zatímco nepřátelé budou mít poloviční množství zdraví. Jinak se hra nijak nemění, žádné další zjednodušování mechanik se nechystá.

Doposud Cronos nabízel pouze dvě obtížnosti. Základní režim Anvil of the Collective a náročnější Forged in Fire, který se odemkne až po dohrání hry na standardní obtížnost. Nová volba by tak měla oslovit hlavně hráče, kteří se chtějí soustředit spíš na příběh, svět a psychologické prvky než na souboje, které mohou být občas až příliš frustrující.

Pokud jste si tedy chtěli užít tuhle hutnou atmosféru a zajímavý příběh, ale nechtěli jste absolvovat těžší souboje, tak budete mít brzy možnost. Cronos: The New Dawn vyšel letos v září na PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S a Nintendo Switch 2. Na PC (Steam a Epic Games Store) je dostupná demoverze.

V naší recenzi se dočtete: „Na inspiraci není nic špatného. Vývojáři z Bloober Teamu při vzniku Cronos: The New Dawn vsadili na přednosti slavných jmen hororového žánru a do vínku přidali vlastní nápady. Výsledkem je zajímavý svět s východoevropským stylem. Příběh se nás přímo dotýká a akce je konečně výživnou akcí. Cronos: The New Dawn potěší každého fanouška survival hororů svou tíživou atmosférou, strachem a intenzivními souboji. Bude vás ale také frustrovat striktním systémem inventáře a hrdinkou, ke které je těžké najít si cestu.“