
Magazín · Novinky · v pondělí 3. 2. 2025 09:55
Čínský Black Myth: Wukong slaví obrovský úspěch
Akční RPG Black Myth: Wukong se stalo fenoménem v Číně, kde dosahuje neuvěřitelných prodejních čísel. Podle analytiků z Niko Partners si hra od studia Game Science připsala už 25 milionů prodaných kopií, a to ještě neoslavila ani první rok od vydání.
Black Myth: Wukong odstartoval ve velkém stylu a jeho prodejní čísla rostla závratným tempem. Během prvních tří dnů bylo hlášeno 10 milionů kusů. Za dva týdny to bylo už 18 milionů a za první měsíc 20 milionů. Tento ohromný úspěch dělá z Wukonga největší PC a konzolový hit loňského roku v Číně.
Herní značka je tak populární, že i merchandising doslova mizí z „pultů“. Nedávno společnost Tmall spustila obchod na platformě Alibaba, a během tří dnů se vyprodalo šest kategorií zboží. Celkový obrat dosáhl 3 miliony jüanů (přibližně 400 000 dolarů, 9,8 milionu korun).
Poptávka je tak vysoká, že dodací lhůty některých produktů byly prodlouženy až na 90 dní. Studio Game Science proto vytvořilo speciální tým, který se bude věnovat výrobě a distribuci oficiálního zboží.
Přestože většina prodejů pochází z Číny, hra si našla hráče i jinde. Podle analytika Daniela Ahmada asi 25 % kopií zamířilo do dalších regionů, což by odpovídalo 6,25 milionu prodaných kusů mimo Čínu. Na Steamu hra překonala Palworld, Helldivers 2, Path of Exile 2, Warhammer 40K: Space Marine 2 nebo Call of Duty: Black Ops 6.
Vývojáři hodlají Black Myth: Wukong ještě vylepšovat. Plánuje se podpora DLSS 4, což je nová generace upscalingu od NVIDIA GeForce řady 50xx. Navíc popularita Wukongu dodala investorům impulz. V Číně se očekávají větší investice do vývoje her. Nemluvě o dodatečném obsahu pro Wukonga a konečně vydání na Xbox Series X/S.
Detail k označené hře
