Pokud aktivně sledujete vývoj české retro střílečky HROT, která je od začátku minulého roku k dispozici v rámci předběžného přístupu na Steamu a GOG.com, určitě jste v posledních měsících zaznamenali postupné vydání několika nových úrovní nad rámec původní první epizody hry. Tyto úrovně samozřejmě tvoří druhou epizodu, která je počínaje dneškem k dispozici v plném rozsahu zásluhou aktualizace 0.5.5.

Dobrou představu o tom, co vás v druhé epizodě HROTu čeká, můžete získat díky novému traileru. Celkem jde o devět levelů, díky nimž můžete navštívit české vojenské a industriální památky, samozřejmě stále v éře tvrdého socialismu. Dosud byly k dispozici levely Točník, Uranový důl, Velhartice, Velkovýkrm a Kašperk, doplněné o skrytou úroveň Tunel. Nyní se k nim přidává Pevnost Dobrošov, Babiččino údolí a Degustace. Zapomenout ale nesmíme ani na režim Bitka, v němž můžete nyní navštívit novou arénu využívající prostředí levelu Velhartice.

S novými úrovněmi samozřejmě přichází také noví nepřátelé a pár svérázných bossů. Nechybí ani příslušné zbraně a předměty, pořádná nálož skrytých míst, zajímavá silniční pasáž s motorkou v úvodu úrovně Babiččino údolí nebo další hrst achievementů. Ty souvisí nejen s průchodem druhou epizodou, ale i s určitými tajnými záležitostmi, s dosažením 15. vlny v Bitce nebo s naplněním Obludária. To je k dispozici v hlavním menu a do hry bylo přidáno relativně nedávno, přičemž se v něm objeví každý typ nepřítele, kterého zlikvidujete. Proto není od věci projít si znovu kvůli Obludáriu alespoň část první epizody.

Pokud byste měli problém s tou 15. vlnou v módu Bitka, doporučujeme nově přidanou arénu, v níž se nám podařilo dosáhnout kýženého výsledku už při prvním pokusu, a to bez výraznějších potíží. A těm, kteří by snad všechen nový nebo nově dokončený obah prošli příliš rychle, můžeme doporučit maximálně trpělivost. Autor Spytihněv totiž chystá i třetí a finální epizodu HROTu, na Steamu však uvedl, že s jejím vývojem začne po krátké letní pauze.