Není to tak dávno, co jsme mluvili o kladném hodnocení, které Bzzzt napříč redakcemi, ale i základnou hráčů sbírá. A světe div se, je tu další úspěch.

Řeč je o umístění v žebříčku Hidden Gems a jak již vyplývá z názvu, jde o skryté klenoty. Stručně řečeno, do seznamu se řadí 250 her, které mají hodnocení co nejblíže 100 %, tedy extrémně kladné. A právě do prvního místa tohoto žebříčku se staví Bzzzt s 262 pozitivními hlasy.

Pro autory nezávislých her je to prestižní ocenění. Navíc se Bzzzt dostal do druhého kola hlasování IndieDB v kategorii Platformer, tedy plošinovky. Hlasovat můžete i vy, a to bez nutnosti se registrovat. Kdo by nevěděl, blog IndieDB se snaží podporovat indie hry a dává jim tak prostor zazářit.

Autora Bzzzt, Karla Matějku, bylo možné vidět na letošní konferenci GDS Prague 2023, která se konala minulý pátek a sobotu. Vyzkoušet jste si mohli Bzzzt na arkádovém automatu, který vzniknul pro podobné události.

Pokud jste přijali autorovu výzvu dokončit na herním automatu 10 úrovní v šíleném režimu, mohli jste vyhrát pivo, které vzniklo exkluzivně pro tuto akci. Já jsem se dostal do deváté a dostal jsem jej jako cenu útěchy, stejně tak i šroubky, které ve hře standardně sbíráte.

„ZŮSTALY MI JEN MOZOLY...“ 

KAREL MATĚJKA, AUTOR HRY

A když už byla možnost vidět se znovu, byla by škoda, nezeptat se Karla, co v současné chvíli dělá.

V tuto chvíli se asi nejvíc věnuji marketingu, přebírám gratulace, květinové a alkoholické dary, přihlašuji hru do indie soutěží a hodně se účastním rozhovorů pro různá herní média. Ale největší radost mám asi s fanouškovských ilustrací od dětí, které pozorují, jak jejich rodiče u hry trpí a nadávají – a mají z toho náramnou radost. Zdá se, že jsem stvořil skutečnou rodinnou hru,“ pochlubil se pokorně.

Zdá se, že přebírání gratulací ti zabere dost času, zbývá ti vůbec nějaký čas na Bzzzt?

I přes to, že se téměř nezastavím, snažím se hru neustále vylepšovat a opravovat drobné chyby, na které mě komunita upozorňuje. V tuto chvíli jsou venku již tři updaty a další dorazí v nejbližší době. Zároveň dostala hra od Valve oficiální verifikační razítko pro podporu Steam Decku. K prvnímu většímu obsahu jsem se zatím nezvládl dostat, za což se omlouvám, ale přednost dostaly komunitní připomínky a snaha se dostat zpátky do žebříčku deseti nejrychlejších hráčů BZZZT. Z čehož jsem na chvíli získal dobrý pocit a hromadu mozolů na rukách. Dobrý pocit přetrval asi jeden den, než mě zase z žebříčku rychlejší hráči vyhodili. Takže mi zůstaly jen mozoly,“ povzdychl si s úsměvem.

Kam se ještě arkádový automat podívá, jsou s ním nějaké plány? Přece jen by byla škoda nevyužít tak pěknou hračku co nejvíce.

Kromě GDS Prague, kam jsme přivezli s vydavatelem speciální verzi hry, hratelnou na skutečném arkádovém kabinetu, jsme se v závěru výstavy dohodli na zapůjčení tohoto ‚exponátu‘ na další, tentokrát celosvětové výstavy. Od příštího roku se tak Bzzzt vydá na pouť spolu s dalšími českými hrami a mezi první návštěvy bude patřit Londýn a Tokio,“ prozradil.

To zní opravdu skvěle, je ještě něco, na co se mohou fanoušci v blízké době těšit?

V příštím roce se také mohou hráči na vydání hry na Nintendo Switch a další konzole. Portace již započala.

No a to je prozatím všechno, Karlovi děkujeme za rozhovor a přejeme hodně štěstí jak v druhém kole soutěže IndieDB, tak i v jeho další práci na Bzzzt, aby se dostala i k dalším hráčům a nabídla nový obsah pro ty stávající.