Magazín · Novinky · v pondělí 5. 10. 2020 15:33
Bývalý šéf studia Rockstar North získal peníze na hru, která předčí Grand Theft Auto
Jméno Leslie Benzies znají snad všichni fanoušci série Grand Theft Auto. Bývalý prezident studia Rockstar North stál u vývoje slavné gangsterské akce a pracoval na jednotlivých dílech v roli producenta. V roce 2014 se ale cesty Benziese a Rockstaru rozdělily za podivných okolností, které nejsou dodnes pořádně vysvětleny.
Po letech je skotský vývojář zpět a jeho cílem je vytvořit hru, která předčí GTA. Už v roce 2017 bylo založeno studio Build a Rocket Boy nacházející se v Edinburghu (hlavní město Skotska) a Budapešti (hlavní město Maďarska). Tým má tvořit dohromady více než 130 lidí, včetně několika specialistů zodpovědných za GTA 5: Colin Entwistle (programátor), Felipe Busquets (hlavní animátor cut-scén), Craig Conner (hudební režisér) nebo Matthew Smith (zvukový režisér).
Benzies si složil tým podle svých představ s cílem vytvořit akční adventuru, která bude revoluční v pojetí svobody otevřeného světa. O projektu s názvem Everywhere jsme se poprvé dozvěděli v roce 2017, kdy slavný producent prohlásil, že půjde o velmi odlišný titul. Benzies podle svých slov nechce využít tradiční herní mechanismy. Místo toho se snaží vše posunout na novou úroveň a umožnit hráčům zažít skutečnou svobodu. „Naším cílem je nabídnout obrovskou škálu různých herních režimů a stylů, které nejen vyprávějí naše příběhy, ale také umožní hráčům žít podle svého,“ tvrdí Benzies.
Zdroj: SteamSlumy brazilských měst a styl GTA v akční adventuře 171
Nedávno se producent ke svému vysněnému cíli přiblížil, když v dalším kole financování obdržel 32 milionů liber (42 milionů dolarů). Jde o investici od několika společností, včetně čínského herního giganta NetEase.
Také víme, že titul Everywhere je postaven na enginu Lumberyard od Amazonu. Tahle technologie má základy v CryEnginu a vývojáři jsou schopni si ji upravit podle svých potřeb.
Leslie Benzies začal pracovat na GTA 3 jako producent a poté stejnou pozici zastával i u velmi oblíbeného Vice City, San Andreas, Liberty City Stories, Vice City Stories, GTA IV, The Lost and Damned, Chinatown Wars a The Ballad of Gay Tony.
Na posledním Grand Theft Auto V pracoval také jako producent, a navíc herní designér. Zkrátka, Benzies byl hlavní tváří nejslavnější značky Rockstaru, ovšem 1. 9. 2014 si vzal volno a v lednu/januári 2016 byl oznámen jeho konec ve společnosti. O několik měsíců později podnikl Benzies právní kroky proti Rockstar Games a její mateřské společnosti Take-Two Interactive, kdy požadoval nezaplacené licenční poplatky ve výši 150 milionů amerických dolarů. Na začátku roku 2019 se obě strany dohodly a každá strana souhlasila, že uhradí své soudní náklady.