Před příchodem současné generace konzolí se horlivě debatovalo o tom, že některé hry budou moci běžet při vyšší snímkové frekvenci, ale jak dnes dobře víme, většina her byla ráda za stabilních 30fps. Nadcházející generace PlayStationu a Xboxu nám dává opět naději, že hry budou nejen krásnější, detailnější, realističtější... Dost tomu napomáhají slova Microsoftu, který tvrdí, že některé tituly zvládne Xbox Series X v rozlišení 4K při 120 snímcích za sekundu. Dle mého to bude možné jen u menších, méně náročných titulů.

Tvůrci her se Sherlockem Holmesem a detektivního hororu The Sinking City upozorňují, že zejména menší studia mohou mít problém s optimalizací. Pravděpodobně i ve studiu Frogwares pracují na nové hře pro novou generaci konzolí.

„Myslím, že stále více vývojářů bude nabízet volbu mezi rozlišením a plynulostí animace. Osobně doufám, že se 60fps stane standardem, ale optimalizace není tak jednoduchá, zejména pro menší studia,“ prohlásil Sergey Oganesyan ze studia Frogwares pro WCCFTech.com. Přesto si vývojář myslí, že SSD disk ušetří čas při tvorbě otevřených světů, ale bude nějaký čas trvat než se vývojáři, zejména ti menší, naučí s novými konzole a dokážou z platformy dostat maximum.

Na hry, které budou výrazně lepší než ty, které můžeme hrát dnes, si podle Oganesyana budeme muset počkat. Sám si všímá toho, že spousta her bude ze začátku vycházet na obě generace konzolí, což potvrdil i sám Microsoft, jenž nebude mít po dobu jednoho až dvou let exkluzivity pro Xbox Series X a Windows 10. Nové hry od Xbox Game Studios budou nadále dostupné pro Xbox One.

Co tedy máme od nové generace PlayStationu a Xboxu čekat? Spousta lidí zmiňuje detailnější textury, lepší snímky, lepší nasvícení, rychlejší načítání, větší mapy a detailnější prostředí. Tak uvidíme. PS5 i Xbox Series X vyjdou koncem letošního roku.