České studio Bohemia Interactive už není jen vývojář, ale i vydavatel, a to zásluhou programu Bohemia Incubator. Na letošní Gamescom tak přivezlo hned několik titulů, které můžete již nyní najít na Steamu pro případ, že nejste novináři a nechodí vám tiskové zprávy. Pojďme si je tedy jeden po druhém představit.

COSMO TALES

Při odhalení expanze Badlands pro DayZ mi bylo řečeno, že se letos Bohemka na Gamescomu zaměří na projekty externích tvůrců, které bude vydávat. Nakonec se ale v Kolíně nad Rýnem objevila jedna novinka, pod níž je česká firma podepsaná i jako vývojář. Nese název Cosmo Tales a točí se okolo auta ve vesmíru. Tvůrci konkrétně lákají na možnost přepínat mezi dimenzemi a na neotřelé vesmírné dobrodružství plné vtipu a emotivních příběhů.

V roli teenagera za volantem živého, mluvícího „kosmobilu,“ který prý nejde pro vtip daleko, bude možné měnit realitu a zažít nový přístup k vesmírným bitvám. Stačí stisknout tlačítko a rázem se můžete dostat do alternativní dimenze, abyste unikali léčkám, řešili hádanky a zvítězili v bitvě. Každá dimenze má mít přitom svá vlastní pravidla, zbraně a interakce s protivníky. Také vizuál se má vždy lišit - každý sektor nabízí vlastní komiksový styl inspirovaný retro sci-fi kousky ze 70. let minulého století i současnými výtvarnými směry.

Během soubojů s početnými formacemi nepřátel a obřími bossy je pak možné nejen střílet, manévrovat a uhýbat útokům, ale také využívat různé zbraně a schopnosti, stejně jako samotné prostředí. Tohle všechno ovšem nebude třeba podstupovat jen tak pro legraci. Každý sektor má být totiž samostatná epizoda komiksu s příběhy, různými postavami, konflikty a interdimenzionálními dramaty.

Jak je v případě Bohemia Interactive zvykem, Cosmo Tales se nejprve objeví v předběžném přístupu na Steamu, a to někdy během příštího roku. V Early Accessu má hra zůstat zhruba rok (čemuž upřímně po předešlých zkušenostech moc nevěřím) a po přidání nového obsahu a herních prvků se má zatím nespecifikovaná počáteční cenovka zvýšit.

KNIGHTS OF THE FALL

Na Gamescomu studio Bohemia Interactive mimo jiné odhalilo, že vydá Knights of the Fall, novinku od slovenského týmu Airo Games, jenž stojí za sympatickou point-and-click adventurou Life of Delta. Opět půjde o sci-fi, tentokrát ale můžeme očekávat hybridní 2D/3D plošinovku, v níž hraje hlavní role válečný veterán Haru a jeho vědecký parťák Yoshida. Díky nim budou moci hráči odhalit, jak spolu souvisí mezidimenzionální cestování a posmrtný život.

Tolik k příběhu, podstatou hratelnosti je zase manipulace s časem a gravitací, což se hodí během soubojů, v nichž lze používat i starý dobrý samurajský meč. Knights of the Fall totiž sází na postapokalyptický svět, který trpí nedostatkem zbraní a ve kterém je třeba v zájmu přežití improvizovat. Každý typ nepřítele má navíc disponovat odlišnými vzorci chování a slabinami a pochopitelně nesmí chybět ani bossové, kteří mohou disponovat stejnými schopnostmi jako vy.

A jestli se vám nechce pořád bojovat, můžete se zaposlouchat do odpovídajícího hudebního doprovodu nebo objevovat příběhy přeživších a obětí anomálií prostřednictvím roztroušených deníků, ztracených nahrávek a fragmentů vzpomínek. Jen nevíme, kdy si tohle všechno budeme moci zahrát. Tvůrci zatím neoznámili žádné datum vydání, na kartě hry v našem katalogu najdete ale ještě další screenshoty ze starší verze produktové stránky na Steamu. Někteří z nás se totiž dozvěděli o spojení Knights of the Fall a Bohemia Interactive trochu dřív a mohli se na něj řádně připravit.

EVERWIND

Sandboxový RPG survival Everwind není tak docela novinka, o hře jsme psali už v době, kdy se ještě jmenovala SkyVerse. V rámci Gamescomu ale polské studio Enjoy ve spolupráci s Bohemia Interactive zveřejnilo nový gameplay trailer. Ten ukazuje využití různých zbraní, kouzel a technologií, pestrou paletu nepřátel nebo kostičkované prostředí, které připomíná Minecraft.

V předběžném přístupu na Steamu se přitom Everwind objeví během března/marca 2026, plná verze dorazí někdy během roku 2027. Do budoucna se ale počítá i s porty pro konzole a těšit se můžeme také na veřejně dostupnou demoverzi.

SPACE TAIL: DEFINITIVE EDITION

V souvislosti s Enjoy tu máme ještě něco. Bohemia Interactive uvede na trh Space Tail: Definitive Edition, novou verzi 2,5D plošinovky, v níž fenka Bea cestuje vesmírem, zkoumá záhadné planety, řeší hádanky a potkává zástupce mimozemských civilizací. Protože Space Tail je mimo jiné příběh inspirovaný ranými snahami o dobývání vesmíru, kdy zvířata jako první opouštěla naši planetu.

Původní hra od studia Enjoy s celým názvem Space Tail: Every Journey Leads Home vyšla na Steamu koncem roku 2022, dostupná byla i na konzolích Xbox One, Switch a PlayStation 4. Letos na jaře ale byla společně s bezplatným prologem Space Tail: Lost in the Sands zcela stažena z digitální distribuce. Nyní už víme, proč. I když zatím nevíme, co nového definitivní edice nabídne ve srovnání s originálem, na jaké platformy kromě PC/Steamu zamíří a kdy se jí dočkáme.

Nicméně výprava Indiana na Gamescom má stánek Bohemia Interactive mezi plánovanými zastávkami, takže bližší podrobnosti o některých z nově oznámených her můžete očekávat už brzy. Studio navíc na německé výstavě prezentuje mix střílečky a real-time strategie Silica a plánované novinky určené pro Armu Reforger. Konkrétně novou verzi ostrova Kolgujev a roli velitele v režimu Konflikt. Tu si mimochodem můžete už nyní sami vyzkoušet v experimentální verzi hry, kterou všichni majitelé Army Reforger na PC najdou ve své knihovně na Steamu.