Zítra ve čtyři ráno se odemkne Black Myth: Wukong. Akční RPG využívající čínskou mytologii vypadá skvěle. Avšak po stránce optimalizace už to tak veselé není. Na problémy se musejí připravit hráči na počítačích i konzolích PlayStation 5.

Když Black Myth: Wukong funguje, můžete si užít zajímavý svět a pestré souboje. Hru však provází mnoho chyb a problémů, které budou snad časem opraveny. Co je ještě horší, tak je optimalizace. Vývojáři spoléhají na upscaling.

Nativního rozlišení 4K v plynulých 60 snímcích za sekundu nedosáhnete ani s grafickou kartou GeForce RTX 4090. Dle testu je průměr 48 snímků za sekundu. Majitelé o něco méně výkonných karet se musejí v této konfiguraci s nastavením nejvyšších detailů připravit ještě na horší výsledky: Například RTX 4070 Ti (27 fps) a Radeon 7900 XT (26 fps).

Ti všichni budou muset slevit ze svých nároků a místo 4K zvolit rozlišení 1440p. U něj vykresluje RTX 4090 ve filmové kvalitě 73 fps a zbytek grafických karet se dostává pod 60 fps. Tedy za předpokladu, že si budete chtít dopřát všechny grafické náležitosti, jak dokládá video níže a názory novinářů, kteří obdrželi PC verzi v předstihu. Ti vytýkají Black Myth: Wukong zejména špatný technický stav. Když ale hra funguje, tak je skvělá a zábavná.

Tohle všechno vyvolává obavy o stavu hry na PlayStationu 5. Oficiálně víme, že na disku si ukrojí 104,394 GB, zatímco na PC je to 118 GB. Obavy o PS5 verzi přiživuje také to, že novináři obdrželi pouze PC verzi. Čínská mutace IGN mezitím přináší první záběry z PS5 verze, avšak bez podrobností o tom, v jakém rozlišení a při kolika snímcích Black Myth: Wukong běží.

Takhle z videa to vypadá, že běží celkem dobře.

Pokud se ptáte, kdy pro vás budeme mít recenzi, tak hru jsme bohužel neobdrželi. Budeme ji tak kupovat a do hraní se pustíme zároveň s vámi.