Ubisoft odhalil podrobnosti o bojovém systému své chystané hry Assassin's Creed Shadows, která přinese dosud nejkomplexnější přístup k soubojům v celé sérii. Jak víme z dřívějška, ve hře se budeme moci chopit dvou různých hlavních postav – Naoe, zručné shinobi, a Yasukeho, mocného samuraje. Každý z protagonistů nabídne unikátní styl boje a zbraně.

Hra přináší klasické dělení útoků na lehké a těžké s možností nabíjení pro silnější údery. Ty mohou nejen snížit zdraví protivníka, ale také narušit jeho postoj, čímž se otevře prostor pro drtivý konečný úder.

Naoe jako shinobi využívá rychlost a obratnost. Mezi její arzenál patří katana, tanto a ikonická skrytá čepel, ideální pro rychlé útoky, a také Kusarigama, což je efektivní zbraň proti skupinám nepřátel.

Yasuke jako samuraj má širší možnosti, včetně dlouhé katany, naginaty nebo těžkého kanaba, jež obětuje rychlost za sílu. Na dálku může využít luk nebo střelnou zbraň teppo, která je účinná proti obrněným cílům.

Každá postava nabízí také unikátní přístup k obraně – Naoe spoléhá na rychlé úhyby a kotrmelce a nezdráhá se vzít nohy na ramena, zatímco Yasuke se zaměřuje na blokování a protiútoky. Obě postavy disponují speciálními dovednostmi, které lze postupně odemykat a vylepšovat.

Ubisoft se snaží Assassin's Creed Shadows prezentovat v tom nejlepším světle. Hráči ale dlouhodobě vyjadřují frustraci z příliš častého vydávání nových dílů bez zásadní inovace. Kritici také tvrdí, že série opouští své kořeny zaměřené na stealth a příběh.

Ubisoft se aktuálně potýká s několika interními a finančními problémy, včetně odkladů her, nízkého výkonu některých titulů (např. Skull & Bones a Star Wars Outlaws) a obvinění z toxického prostředí. To vyvolává otázky, zda má společnost kapacity přivést Shadows v co nejlepším možném stavu. Klesá nejen důvěra hráčů v Ubisoft, ale také akcie francouzské společnosti.