Ubisoft potvrdil, že chystaný Assassin’s Creed Shadows nabídne imerzivní režim, který přinese realističtější jazykový projev postav. Tato funkce sice byla oznámena již před několika dny, ale zůstala spíše nepovšimnuta.

Jaké budou rozdíly? V imerzivním módu budou postavy hovořit ve svém rodném jazyce, což dodá příběhu větší historickou věrnost. Například hlavní hrdinové Yasuke a Naoe budou mluvit japonsky, ale v určitých situacích Yasuke přejde i na portugalštinu, když bude komunikovat s duchovními, kteří ho do Japonska přivedli.

Vývojáři se tímto způsobem snaží posílit autenticitu prostředí a umožnit hráčům hlubší ponoření do atmosféry feudálního Japonska. Díky podpoře titulků si tuto funkci budou moci užít i hráči, kterí daný jazyk neumějí.

Ubisoft se dlouhodobě snaží kombinovat historickou přesnost s prvky fikce, což ne vždy vyvolává pozitivní reakce. Nedávno se Assassin’s Creed Shadows dostal pod palbu kritiky kvůli přítomnosti ženské sumo zápasnice, což někteří považují za historickou nepřesnost.

Podobné diskuse ale provázejí sérii Assassin’s Creed od jejího vzniku. Ubisoft se snaží balancovat mezi věrnou rekonstrukcí a herními prvky, které mají především pobavit. Uvidíme, jak se tento přístup odrazí na celkovém přijetí hry po jejím vydání. Očekávají se dost rozporuplné reakce. Velká kritika padá na hlavu černého samuraje Yasukeho, což přimělo francouzskou společnost druhého hratelného hrdinu upozadit a soustředit se zejména na Naoe. Tahle šinobi bude hájit tradiční asasíny, zatímco Yasuke bude těžký a neohrabaný bijec.

Assassin’s Creed Shadows vyjde 20. 3. na PC, PlayStationu 5 a Xboxu Series X/S. Zatím si můžete poslechnout naše dojmy z hraní.