Magazín · Novinky · v úterý 2. 4. 2019 20:00
Anthem měl být původně úplně jiný
Server Kotaku přišel s opravdu, opravdu obrovským článkem ohledně vzestupu a pádu titulu Anthem. Předem sdělím, že v tomto článku najdete pouze pár kapek ve velkém jezeře, které je možná tvořeno pouze slzami zklamaných vývojářů. Jeden z bývalých vývojářů pověděl, že lidé z týmu chodili do prázdných místností, kde prostě brečeli. Atmosféra v BioWare prý byla silně toxická, lidé byli naštvaní i smutní zároveň. Práce trvající přes 6 let byly bolestivé.
Části vývoje byly častokrát restarovány, například roku 2016 odešel toho času scénárista hry, což vedlo k tomu, že se začalo od začátku. Nutno podotknout, tato verze se prý nesešla s dvakrát pozitivní odezvou zbytku týmu, jelikož se až moc podobala jiným hrám studia. Anthem sám o sobě ani neměl být looter shooter záležitostí, původní vize byla jakási sci-fi survival záležitost, v níž byste opouštěli pevnost a přežívali venku, jak dlouho byste dokázali. Prostředí venku mělo být proměnlivé a celkově více nebezpečné.
Velkým problémem také byl Frosbite engine, jenž je zbytečně složitý i v otázce základních úkonů. Slovy jednoho z vývojářů je těžké pracovat na hře a zároveň na programu, v němž ji zpracováváte. Smutnou a možná i nechutnou zprávou je to, že demo z roku 2017 bylo víceméně podvrh. Spousta věcí nebyla pravdivá. A byť se BioWare snažilo, downgrade se nakonec u Anthemu projevil.
V neposlední řadě zmíním i to, že Anthem neměl být Anthem, ale hra se měla jmenovat Beyond. EA nakonec přišlo s tím, že zajištění práv na Beyond by bylo problematické. Nemusím zmiňovat, že tým tato změna moc nepotěšila, která mimo jiné přišla jen chvíli před oznámením hry v roce 2017.
Tyto i jiné informace ohledně problematického vývoje probereme i v zítřejší epizodě našeho pořadu Showtime.