Možná jste se minulý víkend chystali dívat na slavnostní událost k otevření Call of Duty League. Nejspíš se vám také ale stalo, že tento ceremoniál jste nenašli na Twitchi, jak jste asi byli doposud zvyklí, ale netradičně na YouTube. Americká společnost Activision Blizzard totiž potvrdila, že YouTube se stává hlavním streamovacím partnerem pro všechny jejich esportové události. To znamená, že Call of Duty League, Overwatch League, Hearthstone esports a World of Warcraft esports nebudete moci sledovat na Twitchi, Mixeru ani na jiných streamovacích službách, ale pouze na populárním YouTube. To vše je ale součástí daleko větší dohody mezi Activision Blizzard a společností Google.

Několikaroční dohoda začala o víkendu startem nové sezóny Call of Duty League 2020 v Minnesotě. Stejného osudu se však dočká i liga v Overwatch, která začíná 8. února/februára. Pro všechny esportové tituly od Activisionu je to značná změna, jelikož mají obrovskou základnu fanoušků na Twitchi. A jak už ukázala minulost, lidé nemají velké změny zrovna v lásce. Budou si ale muset zvykat, jelikož exkluzivita těchto vysílání zůstane v rukou Google i v dalších letech.

Součástí této dohody je také Google Cloud. Využitím této technologie Activision Blizzard doufá, že pomohou „zlepšit herní infrastrukturu” díky snížení herní latence. Způsob, jakým chce Activision využít expertizu Google, je zatím neznámý. Tento známý vydavatel se však na Google obrátil především kvůli spolehlivé celosvětové stopě, pokročilým analytickým datům a dovednostem jejich umělé inteligence.

O Google Stadia ve zprávě nebyla žádná zmínka, dá se ale předpokládat, že tato nová spolupráce otevře cestu hrám od Activision Blizzard na tuto streamovací službu. Hry od tohoto vydavatele doposud na Stadii chybějí a Google určitě bude stát o to, aby tak masivně úspěšné hry, jako je Call of Duty nebo Overwatch, pomohly jejich streamovací platformě růst