Days Gone je jednou z vyhlížených exkluzivit pro PlayStation 4, jíž jsme se měli někdy tento rok dočkat. Na začátku jara bohužel přišla neveselá zpráva, která zvěstovala odklad na příští rok. Důvod není dvakrát jistý, nicméně verze, podle které chtějí vývojáři docílit toho, čeho chtějí, je pochopitelná. Taktéž se objevila zpráva, že se jedná o marketingový tah Sony, jelikož má v rukávu poslední dobou spoustu peckových záležitostí, a díky tomu si je může pečlivě rozložit. Se zprávou tehdy přišel insider Dominik Bošnjak na svém twitteru.

Tak či tak se Days Gone zkrátka dočkáme až příští rok. Jak ale probíhá vývoj a čím chce Days Gone býti odlišné od jiných podobných her? Kreativní ředitel vývoje John Garvin se v exkluzivním rozhovoru pro GameInformer pěkně rozpovídal a přinesl několik přibližujících novinek.

Garvin, jak sám řekl, je velkým fanouškem zombie tématiky. Démoni či mimozemšťani mu nic moc neříkají, i proto se se studiem Bend pustil do takového zpracování Days Gone, jaké můžeme vidět. Otevřený svět hry popisuje tak, že budete neustále v nebezpečí, nebudete jej muset "vyhledávat". Při cestě na misi vás např. může přepadnout infikovaný vlk. Mimoto se vám cestou může porouchat motorka, kterou si tím pádem budete muset opravit. Přítomní zombíci rozhodně nejsou přátelská stvoření, mají hlad a jsou citliví na zvuk.

Celkově se herní doba podle Garvina pohybuje okolo 30 hodin, avšak může se klidně natáhnout. Bude záležet na tom, zda-li si budete dávat dostatečný pozor.

Bend chce, aby Days Gone působilo co nejuvěřitelněji. Všem skeptikům, kteří ve hru nevěří a mají ji za další zombie titul, kterých na trhu rozhodně není nedostatek, Garvin vzkazuje, že Days Gone je jiné. Jiné, než si lidé mohou myslet. Jak to ale myslí, zjistíme někdy na začátku příštího roku.