
Magazín · Novinky · v pátek 4. 7. 2025 12:17
100 milionů hráčů v novém Battlefieldu? EA má přehnaná očekávání
Electronic Arts si pro připravovaný Battlefield stanovila velice odvážný cíl – sto milionů hráčů. Ambiciózní plán, který by trojnásobně překonal dosavadní rekord série, však vzbuzuje pochybnosti i uvnitř samotného studia DICE. Podle anonymních zdrojů, na které se odkazuje Ars Technica, panuje v týmu značná skepticismus ohledně realistického dosažení takového čísla.
Inspirací pro tento cíl jsou zjevně úspěchy konkurenčních battle royale titulů. Například Call of Duty: Warzone se dostalo na hranici 100 milionů hráčů zhruba rok po svém uvedení a Fortnite měl už v roce 2018 přes 200 milionů registrovaných účtů. Série Battlefield naproti tomu naposledy zaznamenala kolem 22 milionů hráčů u Battlefield 2042, což je výrazně méně, než EA očekávala. Nejoblíbenější díl, Battlefield 1, dosáhl necelých 40 milionů hráčů.
Zdroj: Electronic ArtsJako Bad Company 2. Záběry z nového Battlefieldu se hráčům líbí
Uvnitř DICE ale panuje střízlivější pohled. Zkušení vývojáři ze studia zpochybňují, že by nový Battlefield mohl takového milníku dosáhnout, zejména pokud se bude opakovat situace z minulosti. Připomínají mimo jiné neúspěšný battle royale režim Firestorm v Battlefield V, který se nedokázal prosadit proti silné konkurenci. Battle royale má být zdarma a podle uniklé ukázky, která už není dostupná, má nabídnout kalifornskou mapu.
Nový Battlefield se momentálně nachází v uzavřené alfa fázi testování a již nyní se na internetu objevují první úniky detailů o zbraních, módech a také návratu singleplayerové kampaně. Od té bychom toho neměli čekat tolik. Po vzoru Call of Duty má trvat zhruba šest hodin. Tvoří ji studio EA Motive (Dead Space Remake) na poslední chvíli. Z toho důvodu může být údajně zkrácena nebo dokonce mohou vývojáři vynechat některé prvky, když nebudou stíhat.
Podle neoficiálních zpráv byla singleplayerová kampaň jedinou části nového Battlefieldu, která v květnu tohoto roku neprošla interní fází schvalování v EA. Původně mělo kampaň na starost studio Ridgeline Games. To bylo založeno v roce 2022, ale EA ho zavřela. Ještě předtím ho opustil spoluzakladatel Marcus Lehto (ex-tvůrce Halo).
Do vývoje nového Battlefieldu jsou zapojena studia DICE, Criterion Games, Ripple Effect (dříve DICE Los Angeles) a EA Motive. Rozpočet měl přesáhnout 400 milionů dolarů.