Po prvních záběrech z chystaného 007: First Light si část fanoušků začala klást otázku: nebude to nakonec jen další akční jízda ve stylu Uncharted? Vývojáři z dánského IO Interactive ale uklidňují. Nový James Bond nabídne mnohem víc než jen chaos a střelbu.

Studio, které stojí za úspěšnou sérií Hitman, sice přiznává, že akce bude tentokrát větší součástí zážitku, ale rozhodně nepůjde o bezduchou střílečku. Jonathan Lacaille, ředitel značky 007 ve studiu IOI, v rozhovoru pro GamesRadar upřesnil, že cílem bylo najít rovnováhu mezi filmovým pojetím Bonda a typickým „sandboxovým“ stylem Hitmana. „Děláme to, co umíme nejlépe, ale zároveň to nestačí k tomu, abychom zachytili celou Bondovu podstatu,“ říká.

Bond je podle něj jiný než Agent 47. Zvládne jak tiché infiltrace, tak parkourové honičky přes střechy nebo přímé přestřelky v evropských městech. Právě tahle kombinace stealthu, akce a stylu bude určovat herní tempo.

Díky široké škále špionážních gadgetů budeme schopni řešit situace různými způsoby. Ať už se rozhodneme obejít nepřátele chytrým trikem, nebo zvolíme přímější cestu. Zástupce IOI slibuje, že hra dá hráčům možnost cítit se stejně vynalézavě jako samotný Bond.

Zajímavostí je také fakt, že vývojáři museli vstoupit na neprobádané území. Poprvé pracujeme třeba s jízdními sekvencemi – něco, co jsme doteď nedělali,“ přiznal Lacaille. S přidáváním těchto nových herních prvků se tým snaží neztratit vlastní rukopis.

Fanoušci rozhodně nemusejí mít strach, že půjde jen o „Hitmana v obleku“. Vývojáři opakovaně zdůrazňují, že nová hra představí úplně jiný přístup, ačkoliv se inspiraci v minulých zkušenostech nebrání.

„Rozhodně to není přebarvený Hitman,“ říká šéf studia Hakan Abrak. „Je to jiný zážitek, který se hraje jinak. Větší důraz klademe na akci, ale zároveň dáváme Bondovi prostor, aby mohl dýchat. Hra střídá spektakulární, lineárnější momenty s klidnějšími pasážemi, kde může vyniknout jeho osobnost, popsal.

Rozdíl v přístupu je vidět i v tom, jak se pracuje s násilím a přestřelkami. Zatímco v Hitmanovi byla střelba většinou známkou selhání, ve First Light bude akce pevnou součástí hratelnosti.

Bond je impulzivnější než Agent 47,“ vysvětluje Abrak. „Nepřemýšlí pět tahů dopředu jako šachista. Často jedná spontánně. A my jsme chtěli, aby hra přesně tenhle jeho styl zachytila.“ S tím se váže právě jízda v autě a typický bondovský britský humor, i když tentokrát bude jemnější než v absurdních převlecích Agenta 47. „Žádné kostýmy plameňáků, ale úsměvné momenty rozhodně ano,“ dodává Abrak.

Zajímavé je také to, že ačkoliv mezi Hitman: World of Assassination a 007: First Light probíhá tematická spolupráce (včetně hostování Madse Mikkelsena), nepůjde o sdílené universum. First Light má být zcela samostatným světem, nezávislé na filmech ani jiných hrách, navržené čistě pro herní médium.

„Naším cílem je vytvořit komplexní bondovský zážitek ze všech úhlů – nejen hru inspirovanou filmy, ale něco, co obstojí samo o sobě jako plnohodnotný špionážní blockbuster,“ uzavírá Abrak.

IOI UJIŠŤUJÍ FANOUŠKY, ŽE S HITMANEM JEŠTĚ NESKONČILI

S Jamesem Bondem si v IO Interactive plní dávný sen. Dalo by se říct až dětský sen. Z toho důvodu je teď Hitman na druhé koleji, ale rozhodně to neznamená, že by s ním v dánském studiu skončili.

„Neskončili jsme s Hitmanem. IO bylo vždy s touto značkou pevně spjato. Jsme na ni hrdí a vděční za to, co díky ní studio dokázalo. Teď ale náš čas a kapacity zabírá jak 007 First Light, tak i nový projekt s pracovním názvem Project Fantasy,“ vysvětlil Abrak.

Hitman teď bude nějakou dobu žít prostřednictvím World of Assassination s obsahovou podporou. A potom se uvidí, čeho se dočkáme.

Oficiální datum vydání zatím IOI nezveřejnilo (víme jen o roku 2026), ale je jasné, že 007: First Light je jejich nejambicióznější projekt. Titul je ve vývoji pro PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S a Nintendo Switch 2. Těšíte se?