Studio IO Interactive vstupuje do světa Jamese Bonda s hrou 007: First Light. Tvůrci slibují, že nepůjde o pouhého „Hitmana v jiném obleku“, ale o zcela odlišný zážitek, který si buduje vlastní identitu a neopírá se čistě o filmově laděný styl her typu Uncharted.

Gameplay režisér Andreas Krogh vysvětluje, že zásadní rozdíl spočívá v samotném přístupu k boji. Zatímco Agent 47 se střelbě spíše vyhýbal, v roli Bonda je palba klíčovou součástí hratelnosti.

„Stanovili jsme si výzvu – vytvořit nejlepší systém střelby, jaký jsme kdy v IOI navrhli. Musí být technicky propracovaný, ale zároveň plynulý a responzivní,“ říká Krogh v rozhovoru pro PC Gamer.

Zároveň však zdůrazňuje, že nejde o bezhlavé střílení. Pokud se hráč pokusí o stealth a něco se pokazí, hra mu umožní reagovat různými způsoby – tichým postupem i přestřelkou.

Podobně mluví i kreativní ředitel Jonathan Lacaille. „IOI má své silné stránky a ty jsme chtěli využít. Ale museli jsme také přinést zcela nové prvky – třeba řízení vozidel, které v Hitmanovi nikdy nebylo,“ uvádí.

Vývojáři tak kombinují to nejlepší z DNA Hitmana s novými mechanikami, aby vytvořili nejautentičtější bondovský zážitek, jaký herní svět kdy nabídl.

007: First Light vyjde 27. března 2026 na PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S a Nintendo Switch 2.