Píše se rok 1944 a v polské Varšavě se to nacisty jenom hemží. Zoufalí obyvatelé, čím dál více zpustošené Varšavy se brání jak jen to jde, v naději, že se každou chvíli objeví pomoc Rudé armády. Zásoby a munice se den co den tenčí a místní hrobař kopat nestačí. Krutý přístup nacistů ovšem nutí povstalce bojovat, až do úplného konce.

VŮDCE ODBOJE

Jako vůdce odboje máte na starost udržet situaci v jednotlivých okrscích v přijatelné míře a zajistit, aby každý měl dostatečný přísun zásob, munice a občas tam vyslat jednotku, aby zlikvidovala nějakou tu nacistickou družinu. To je však s počtem uplynulých dnů, čím dál tím složitější, jelikož nezbytné munice je pořád méně a členů vašeho odboje zrovna tak. Aspoň pokud to tedy hrajete na hardcore obtížnost. Munice se tu dělí na krátkou, dlouhou a výbušnou a ačkoliv ta výbušná je velmi účinná, pochopitelně tu bude, aspoň v posledních Varšavských minutách, vážená zlatem. Kromě nálezu munice v ulicích Varšavy, si jí též můžete koupit za vaše nejcennější platidlo, což jsou zásoby. Ty kromě toho využíváte též při verbování nových jednotek do vaší družiny.

Při pohybu v daném okresku, během mise, máte vždy daný cíl, který musíte splnit jinak bude mise neúspěšná a veškeré získané zásoby budou ztraceny. To platí i v případě, kdy přijdete o veškerý počet akčních bodů. Ty se spotřebovávají během chůze či využívání některých speciálních předmětů jako například světlice či kamufláž s kterou vás po určitou dobu, nemohou nepřátelské jednotky odhalit. Vy tak máte možnost je přepadnout, což dá vašemu týmu značnou výhodu v následném souboji. K cíli mise vás vždy vede postupně sílící šipka, ale je možné, že při dlouhém bloudění přijdete o všechny akční body, což způsobí okamžité selhání mise a všechno co jste během ní udělali se anuluje, včetně získané kořisti. Občas narazíte na různé eventy při kterých je nutné se nad něčím rozhodnout, což má samozřejmě vliv na následné dění v daném okresku.

NEJLEPŠÍ TAKTIKA

Na misi můžete vyslat vždy maximálně čtyry jednotky a je už na vás zda tam bude patřit jeden težkooděnec s plamenometem, léčitel, odstřelovač a chlapík s granátem, nebo budou mít všichni členové v rukou kulomety. V tom druhém případě nejspíš s největší pravděpodobností pořádně pokropíte nepřátelskou jednotku hned v prvním kole ale v tom druhém zjistíte, že na toho posledního nacistického ovčáka, co se schovával za barikádou, nezbyl už ani jeden náboj a tak ho budete muset dlouhé minuty nějakým způsobem pižlat nožem a doufat, že vám během toho nezlikviduje celou četu. To by pochopitelně znamenalo konec mise. Pokud máte pocit, že vaše naděje na úspěch mise je čím dál menší, je občas nejlepší celou misi vzdát. Přijdete sice o veškerou kořist a samotný okresek si taky zrovna nepolepší, ale vaše postavy přežijí. Sice si pobudou pár dní v nemocnici ale během několika dnů mohou zpátky do akce.

PORÁŽKA JE JISTÁ

Každý člen odboje spadá do určité třídy, má trochu jiné vybavení, zbraně a schopnosti. To všechno se dá za získané dovednostní body vylepšovat, přidávat, odebírat a měnit. Tenhle RPG systém není zrovna moc obsáhlý, ale v případě permanentního úmrtí některé z vašich postav, je to asi jediný důvod k pláči, jelikož všechny postavy, jsou pouze bezcharakterní 2D malůvky, ke kterým si maximálně můžete přečíst menší popisek v kodexu, ale žádné hlubší emoční pouto vás nečeká. Možná jen v případě, že narazíte na postavu, která se jmenuje stejně jako vy. Ano, Fabianova smrt mě hluboce zasáhla. Na rozdíl od Darkest Dungeon, tady můžete útočit s libovolnou postavou ve vaší četě. Je v tom ale háček. Každá postava má tři sloty, které představují výdrž vaší postavy. To z důvodu, aby každé kolo nebombardoval nácky jeden nejvíc OP člen vaší skupiny, svým na plno vylepšeným raketometem.

Příběh je vyprávěn díky různým textům, které na vás sem tam vyskočí a pomocí statistik vždy na konci mise, kde samozřejmě uvidíte jen spoustu červených číslic a šipek dolů. To už je ale holt Varšavské povstání 1944. Warsaw svou grafikou velmi připomíná povedenou RPG tahovou, roug-like strategii Darkest Dungeon, ale svou kvalitou se jí, jen stěží vyrovná. Za tým Indiana si Varšava odnáší 7/10.