Chopte se obkladaček, koberců a tapet! Čeká vás nespočet bytových renovací, za které by se nestyděl ani tým z Jak se staví sen.

Tools Up je kooperativní dílo od polského studia All-in! Games. V této hře se chopíte role jednoho až čtyř pracantů, kteří se specializují na renovaci domů. Budete dláždit koupelny, pokládat koberce i stavět zdi. Mnozí by na první pohled tento počin mohli označit jako pokus o stavební Overcooked, ale faktem je, že tato hra se příjemně liší od podobných her. Hluboko uvnitř se ale opravdu jedná o víceméně to samé. Váš tým má za úkol splnit požadavky úrovně a správně opravit dané bydlení. Na začátku úrovně si najdete papírový návrh a podíváte se, kde která dlažba, tapeta nebo barva má být. Ovládání je vcelku jednoduché a je vám připomínáno při každém načítání levelu.

Jednotlivé mechaniky, které v průběhu hry budou přibývat, už ale tak pěkně vysvětlené nejsou. Vše si spíše musíte pořádně vyzkoušet a poté rovnou resetovat level a jít až potom naostro. Na některé dlaždice po položení nemůžete chvíli šlapat, některé zdi musíte před natřením nejdříve strhat. Ale na to vše časem váš tým přijde. Během rekonstrukce nebudete mít ihned k dispozici všechny prostředky jako lepidlo na tapety, barvu a podobně. Místo toho začínáte pouze s některými věcmi a postupně k vám budou přicházet poslíčkové s donáškou dalšího materiálu. Pokud si nestihnete u dveří vyzvednout zboží, půjdou pryč a zkusí to znovu za chvíli. Občas chodí tolik věcí, že se hodí jednoho člena týmu změnit na otevírače dveří.

Bodování každého levelu nezáleží na uplynulém čase, jak tomu bývá zvykem. Naopak můžete skončit v poslední vteřině a stejně dostanete plný počet bodů. Body dostanete totiž za kompletně zhotovené místnosti. Úrovní je dohromady 30 a hra byla za námi za zhruba 3-4 hodiny.

Často mi přišlo, že úrovně byly jasně tvořeny pro dva hráče, i přes možnost hrát sám nebo rovnou ve čtyřech hráčích. Pokud jde do akce pouze jeden hráč, čas je sice navýšen, aby vše stíhal, ale moc zábavy zde nenajde. Na druhou stranu ve čtyřech hráčích je herní plocha k prasknutí, často se nedá jít do jiné místnosti a místo věcí, co chcete použít, se označí spoluhráč a vy ho nadzvednete. Stalo se nám, že jsme měli kyblík barvy uprostřed místnosti a nikdo si z něho nemohl nabrat, protože hra neustále předpokládala, že chceme zvedat spoluhráče.

Tools Up přineslo hromadu zábavy na stůl a osvěžilo jeho žánr. Nejvíce zábavy budete mít ve dvou, ale i chaotická renovativní honička ve čtyřech není špatná. Za tým Indiana si hra odnáší 8 z 10.