Recenze · Soulcalibur VI · v pátek 17. 5. 2019 15:16
SoulCalibur VI přináší svobodu tvorby postavy
Ať už upřednostňujete Tekken, Street Fighter, či SoulCalibur, jedno je jasné. Užíváte si pořádné souboje dvou postav na život a na smrt. Bojové tituly tu jsou s námi již od vzniku prvních arkádových strojů a není rozhodně náhoda, že i po tolika letech hráči slintají po dalším dílu. SoulCalibur série byla vždy zaměřena na souboj spíše zbraní, nežli rukou a nohou. Co ale doopravdy odlišovalo sérii od ostatních, byla možnost vytvořit si svého bojovníka do posledního detailu. SoulCalibur VI je rebootem série, tudíž máme možnost prožít příběh zase od začátku, znamená to však, že se zlepšilo i jeho zpracování?
Východní vítr
Série SoulCalibur svým zpracováním vždy více připomínala východní hry než jiné bojové tituly. Není to ovšem propracovaností ženského poprsí, ale vyprávěním příběhu a samotným soubojem. Příběh, spíše než ukázky, obsahuje přehršel textu a když se v souboji podíváme na komba, místo tlačítek vidíme písmena A, B, K, G, což na první pohled hráče zarazí. Pokud ovšem odhodíte na chvíli stranou předsudky nad japonskými tituly, dostane se k vám bojovka jako každá jiná. Přesto hra nikdy nepřijde o své jedinečné kouzlo.
Hra obsahuje hned dvě kampaně: Libra of Souls a Soul Chronicle. Obě vypráví stejný příběh, jen z jiného úhlu. Soul Chronicle poukazuje na příběh z pohledu protagonistů série, zatímco Libra of Souls vám dá možnost vytvořit si vlastní postavu. V Libra of Souls navíc máte možnost rozhodovat se v dialozích, ale má to minimální dopad na hru samotnou. Spíše jde o krásnou možnost, jak hráči přinést pohled na příběh celé série, přímo z pohledu jeho vlastní postavy. Na druhou stranu kampaň obsahuje dlouhé načítání, nenadabované dialogy a statické záběry, které silně narušují dynamičnost vyprávění příběhu. Jinak jsou náplní obou kampaní pouhé souboje, bez jakýchkoliv jedinečných pravidel.
Posilněné údery
Největší změnou v soubojích je Reversal Edge. Díky tomu na chvíli odskočíte od nepřítele a máte možnost zasáhnout silný úder. Stejnou možnost má i nepřítel. Celá mechanika je založena na principu kámen-nůžky-papír. Podle toho zasadí postava ránu z různého úhlu. Jde tak o další způsob, jak ovládnout určitou postavu.Nově má každá postava Soul Charge, díky kterému vaše postava získá přístup k novým útokům, nebo dočasně navýší poškození. Můžete tak svůj metr, který postupně stoupá použít k aktivaci jednoho silného útoku, nebo spíše rozložit sílu. Druhá možnost je ale více riskantní.
Multiplayer obsah je docela pustý, což je poměrně škoda. Na rozdíl od jiných bojových her naštěstí nabízí i kompetetivní mód. V soubojích můžete využít jak 20 herních postav, tak i vámi vytvořené. Samotná tvorba postavy je neskutečně detailní, od typu zbraní, až po oblek, hlas a pózy. Někteří lidé se dokážou opravdu v creatoru vyřádit a vytvořit postavy ze Star Wars, jiných herních sérií a Sonica, který vypadá lépe než v prvním traileru na stejnojmenný film.
SoulCalibur VI je téměř dokonalou oslavou dvaceti let série. Až na slabší příběhové mechaniky nabízí úžasný soubojový systém, tvorbu postavy a potřebnou hloubku, která potěší hlavně zaryté fanoušky. Pokud jste ovšem nováčky série, nemusíte se vůbec bát, hra je totiž jednoduchá k uchopení. Za celé zpracování si hra odnáší nádherných 8 bodů z 10.
- Dvě kampaně
- Rychlý a propracovaný souboj
- Postavy
- Vyprávění příběhu
- Slabší tutoriál
- Málo multiplayer obsahu