Post-apokalyptická řežba z budoucnosti, ale zároveň napumpovaný rogue-like řvoucí osmdesátkovým nádechechem, hudbou, oblečením i tunou všude-ležících disket. Pojďme se podívat jak se tyto 2 světy snaží hra RAD spojit.

Dvě globální zkázy

RAD od Double Fine Productions vás zasazuje do post-apokalyptického světa, který neutrpěl jednu, ale hned dvě globální zkázy. Lidstvo je nuceno použít nejmodernější CRT televizory, pětipalcové diskety a nezkrotné mutátory, které může náš hrdina využít.

Máte na výběr z hrstky teenagerů, kteří se rozhodli zjistit, co vlastně tuto apokalypsu způsobilo, a jak znovu vrátit planetu do původního stavu. Výběr se vám bude postupem času rozšiřovat, je to ale pouze vzhledová záležitost.

Občas někoho musíte umlátit i rukou

Jedná se o rogue-like, takže pořád dokola procházíte náhodně generovanými úrovněmi, sbíráte herní měnu a ničíte zmutované nepřátele. Během hraní můžete najít i mutátory, které vám dají unikátní schopnosti, například můžete libovolně vyhodit svou ruku jako bumerang a poškodit tak protivníky.

Tyto mutace jsou vcelku pestré, ale není to nic, co bychom dosud neviděli v mnoha podobných hrách. U typů nepřátel a pestrosti zbraní už je to ale bohužel něco jiného. Své protivníky budete znát nazpaměť už za pár chvilek. Celá tato výprava se dá navíc dohrát za zhruba hodinu a půl, pokud už víte, co a jak. RAD počítá s tím, že budete hodně umírat, a že půjdete pořád dokola, s novou vědomostí o nepřátelích. Bohužel si docela naběhl tím, že většina mutátorů dělá ze hry procházku.

Hra RAD uchvátila na první pohled svým osmdesátkovým retro nádechem, ale spadla dolu kvůli suché hratelnosti a krátké herní době. Za tým Indiana si hra odnáší 6 z 10.