Uběhl další rok a to znamená (kromě dalších věcí) nový ročník sportovních her, a tak se podíváme na to, co nového do své hokejové série EA přináší a zda-li to stojí za upgrade.

Posun v hratelnosti

To, že hratelnost se někam posunula jsem zjistil hned v prvních okamžicích. Díky enginu Real Player Motion pocítíte rozdíl mezi těžšími nebo lehčími a obratnějšími hráči. Bezkonkurenčně největší rozdíl se ale odehrál u defenzivního skill-sticku. V minulém ročníku osvědčená metoda spamování vypíchnutí puku je nyní velmi nebezpečná. Stačí totiž velmi málo aby se z vypíchnutí stalo sekání nebo rovnou podražení protihráče. Po strávení několika zápasů v konstantní přesilovce jsem si tak řekl, že by bylo načase změnit taktiku a dávat si mnohem větší pozor nebo zkusit i jiné metody získávání puku.

Hratelnost tak rozhodně osvěžená je. Z hlediska módů je asi největší novinkou World of Chel. Zde si můžete vytvořit svého vlastního hráče a v několika soutěžích získávat zkušenosti a odemykat předměty k přizpůsobení. Nejinovativnější soutěží je tady NHL Ones. Kde 1v1v1 útočíte na jednoho brankáře a je na vás jakýmikoliv způsoby vstřelit co nejvíce gólů za daný časový úsek. Zní to naprosto chaoticky - a taky to chaotické je. Na nějaká pravidla se tu nehledí, a tak je to rozhodně nejarkádovější nová možnost bezhlavého vyblbnutí co NHL 19 nabízí. Mnohem optimálnější rovnováhu arkádovosti ale stále drží NHL threes.

Důraz na zpravodajskou činnost

Pro ty serióznější hráče kteří hledají spíše realističtější hru je největší novinka upravený skauting ve franchise módu, kde najímáte a rozesíláte skauty aby zjistili informace o nových potenciálních hráčích, ale nevidíte jejich vlastnosti hned. Musíte investovat nějaký čas, nebo najmout lepší skauty, abyste pořádně zjistili co v sobě daný hráč skrývá.

Kromě novinek tu ale samozřejmě zůstává i spoustu starých věcí jako například Engine který je rozhodně zastaralejší než by měl být. Stejná stylizace vysílání stanice NBC se stejnými komentátory a bohužel s ne úplně rozmanitým komentářem který se po delší době hraní prostě bude opakovat víc než by se hodilo.

poznáte rozdíl oproti předchozímu ročníku

NHL 19 tak nabízí novinky pro hráče kteří vyhledávají arkádovější zábavu, ale i pro ty co si chtějí užít detailnější kariérní mód. Hratelnost taky přináší nějaká ta osvěžení a rozhodně poznáte rozdíl oproti předchozímu ročníku. Bohužel novinek je to tak akorát abychom dokázali rozlišit jeden ročník od druhého a prostě se nedá popřít že tyhle upgrady jsou tak akorát inkrementální. NHL 19 si tak zaslouží hodnocení nad polovinu, ale opravdu vám tenhle pukgrade doporučíme na 6/10.