Podzim je pro nové tituly opravdu bohatý. Skoro každý týden vychází nový tří áčkový titul. Nedostává se tak dostatečnému prostoru Indie titulům, které přichází s unikátním herním zážitkem. Mezi takové se řadí HOB. Tento nový titul od studia Runic Games, je něčím zcela odlišným od jejich původního titulu Torchlight.

Vše začíná nevinně. Hrajete za postavu, která vypadá jako dítě Karkulky a postavy z Journey. Probouzí vás robot, který vás provádí po kouzelném světě. Po okolí se však šíří neznámá hrozba, která zasáhne i vás. Aby jste přežili, tak vám robot daruje svojí ruku a záchrana světa je tak na vás. Stává se z vás pohádková verze Hellboye. Pomocí nové ruky odkrýváte nejrůznější tajemství, získáváte nové schopnosti a hlavně se mstíte neznámé pohromě.

Nic ale nepůjde tak lehce. Vaší první překážkou budou logické hádanky. Ze začátku vše bude jasné jak facka, později se ale přitvrdí a zaseknete se na řádnou dávku minut. Je zvykem že ve hrách něco přesouváte aby jste se dostali dál a nebo něco aktivovali. V HOB však pohybujete celými kusy budov nebo dokonce země. Nejen že po dokončení hádanky na vás padne pocit zadostiučinění, budete se hlavně cítit jako pořádný badass.

Druhou překážkou budou všelijaké příšery a monstra. Vaší mocnou ruku doplní i meč, kterým zasadíte nejednu smrtící ránu. Pokud by jste však chtěli silnější meč, stačí když najdete úlomky a vytavíte si nový. Z nepřátel padají body za které si následně kupujete nové schopnosti jako je například nové combo, lepší kotrmelce na uhnutí nepříteli či možnost vytvořit si štít. Vše se vám bude hodit, protože většina nepřátel je na vás až moc OP. Brzy vám tak dojdou body na vylepšení. Naštěstí tento pohádkový svět skrývá nejrůznější zákoutí, kde najdete další body, vylepšení energie a nebo životů.

Nejen že po dokončení hádanky na vás padne pocit zadostiučinění, budete se hlavně cítit jako pořádný badass.

Jak již jste si mohli všimnout, v recenzi se objevilo několik technických problémů. Chyba není na vašem přijímači. Nesnažte se srovnat obraz. Já se snažil a marně. Na jakékoliv grafické nastavení hru doprovází silné propady FPS. A to když se na scéně děje více věcí najednou, ale klidně i při méně náročných scénách.

Tomu nepomáhá fakt, že i když hra nabízí otevřený svět, vyznat se v něm někdy dává opravdu zabrat. Nejednou se zaseknete a nebo budete chodit v kruzích. Hře by tak neuškodila větší lineárnost, která by vás nasměrovala správným směrem. Takhle jste akorát odtrženi od příběhu na který si vzpomenete pouze během větších ukázek. Jedná se o tradiční souboj dobra proti zlu, větší prostor by mu přesto neuškodil.

Hob se řadí mezi unikátní hry, které si jdou svou vlastní cestou. Ze hry cítíte silnou inspiraci nejrůznějšími tituly a nejednou si budete připadat, jako by jste hráli remake starší Zeldy. U hry si odpočinete, pořádně zabojujete a také zapojíte své mozkové závity. Stejně jako příběh si hra zaslouží více pozornosti. Od týmu Indiana si odnáší krásné 4 body z 5.