V zemi rozdělené na dvě království, koček a psů se chopíte dvou naprosto odlišných králů. Jak se ale oba brzy dozví, na jejich trůně se uvelebili dva úplně jiní králové. A jediná cesta, jak se opět zmocnit královské pozice, je dát tlapky dohromady a dobít společně to, co jim náležitě patří. Jak tahle strastiplná cesta plná nebezpečí a nástrah skončí je nejasné. Ale co je bezpochyby jasné, je že vůle našich hrdinů je pevná, jak ta nejpevnější skála a ani jeden se nenechají zastavit, kdejakým ježkem či snad jakýmsi podivným, vikingským slizem.

Všechno vás chce zabít, opravdu všechno

Naše cesta začíná v království Felingard, zemi koček. Zem je to krásná, zelenavá a plná života, ovšem také smrti, pokud si nedáte pozor. Nepřátel je jak v kočičím království tak i v tom psím, nespočet. A jak se tak posouváte po světě, objevujete další a další typy monster, z kterých jsem na začátku já osobně identifikoval ježka, nějaký kámen s očima a tu podivnou hořící lišku. Ano u většiny nepřátel si nejspíš ani nebudete jisti co to vlastně je, důležité je ale to, že jich je opravdu požehnaně. Samozřejmě kosení neidentifikovatelných nepřátel na graficky velmi jednoduché ale přesto krásné mapě není zdaleka všechno. Svět obsahuje krom toho i spousty dungeonů a podzemních chrámů kam vás zavede každý druhý vedlejší a vlastně i hlavní úkol.

Chrámy většinou obsahují, nějakou tu truhlu. Ale aby se vám odemkla, musíte se nejprve utkat s bossem, který je bohužel v každém chrámu jeden a ten samý. Ten se svým hlemýždím tempem snaží dostat nad vaše hrdiny a bez milosti je usmrtit. V tom mu pomáhají jaké si napodobeniny zlatonky z Harryho Pottera. Taktiku na tohoto bose si celkem rychle najdete a pak už si u vás ani neškrtne. Někdy však místo bosse stačí přežít tři vlny nabíhajících nepřátel. Ty už se celkem různí ale jsou případy, kdy se ve třetí vlně objeví, váš oblíbený boss s jeho fake zlatonkami. Samotné dungeony jsou už o něco zajímavější a většinou každý vypadá trochu jinak. Logické puzzly tu nikde nenajdete, jediné nad čím můžete trochu zapojit mozek je překonávání překážek ať už v podobě bodáků vystřelujících ze země, nebo jakýchsi koulí. Tyhle překážky ale většinou vyžadují jen správné načasování a někdy se jim zas stačí jen vyhnout. Dungeony obsahují velké množství pokladů, peněz, různého vybavení, expů a občas i nějaký ten kámen moci, který vás naučí nové kouzlo. Ty tu jsou ale ze začátku, docela vzácnost. To až v poslední třetině hry nebudete vědět, které kouzlo dát do slotu dřív.

Takové kočičí RPG

To samozřejmě něco stojí, v tomhle případě zlaťáky. Těch si můžete poctivým mordováním nepřátel a plněním vedlejších úkolů, vydělat opravdu hodně za krátkou dobu. Ale jelikož už zhruba po pěti hodinách hraní budete mít plný inventář všelijakého vybavení, nebudete vědět co vylepšovat dřív. Naštěstí je inventář nekonečný. Každá zbraň, brnění nebo helma přidává nějaký ten bonus ať už k souboji s mečem nebo kouzlům. Na některé nepřátele zas meč tolik neúčinkuje a je vhodnější na ně vytáhnout nějakou tu kouzelnou hůl. A pokud na ledového draka vytasíte hůl ohnivou, zavaříte mu ještě o něco víc. Tyhle prvky rozhodně doporučuji neignorovat a před každým soubojem se vhodně ustrojit.

Souboj samotný se skládá z jednoduchého útoku, rollování a speciálního magického útoku, který spotřebovává manu. Ta se obnovuje útočením a nebo si jí můžeme spolu s životy obnovit u odpočívadel, kterých je mapa plná. Pak je tu ještě možnost obnovit si jí kouzlem pro obnovení many ale jelikož obnoví zhruba tolik kolik samotné kouzlo spotřebuje, účinnosti to trochu postrádá. Někteří nepřátelé mohou kromě základních útoků, používat také kouzla. A jelikož soubojový systém neumožňuje žádný způsob vyblokovaní útoků, budeme tu rollovat, hodně rollovat. Skoro jako v Dark Souls.

Vhodné pro odpočinek a společnost

Celkově je hra poměrně jednoduchá a pokud si vyloženě nebudete vyskakovat na příliš vysoké úrovně, hru projdeme levou zadní. Ale pokud si hru chcete vychutnat opravdu naplno, můžete si pozvat kamaráda a projít příběh ve dvou. Sólo hraní je fajn a umělá inteligence je taky dostačující. Když sekáte, parťák taky seká, když nesekáte, parťák neseká. Prostě pohoda. Ale s živým kolegou, je to přece jenom trochu jiný kafe.

Cat quest 2 se od prvního dílu zas tak výrazně nezměnil. Hlavní novinka je psí parťák a možnost ho svěřit do rukou vašeho kamaráda s kterým se herní zážitek může vyšplhat klidně na 30 hodin. Příběh ve hře nehraje nikterak výraznou roli a k jeho pochopení není potřeba znát původní díl. Během jeho průchodu děláte většinou to samé co při plnění vedlejších úkolů. Sekáte nepřátele, prolézáte dungeony, hledáte předměty, nosíte předměty a tak dále. Ač se může zdát, že hra brzy omrzí, není tomu tak. Přítomnost mnoha herních prvků, které se v průběhu celého hraní postupně přidávají, hře stále udržují tu míru zábavnosti. A s kamarádem, se herní doba jenom zdvojnásobí.