Hra Below vás uvítá relativně dlouhým intrem, kde si člověk může vychutnat grafické zpracování. Poté jako bojovník vyskočíte z lodi za deštivého počasí a zapálíte svůj první oheň, najdete svého nejlepšího přítele, magickou lampu, která je na vaší cestě pomocníkem nejen tím, že vám svítí, ale i tím, že bez ní byste neotevřeli některé dveře. Jakmile budete mít vše, můžete se vydat na svoji dobrodružnou cestu do podzemí.

Vzhůru za dobrodružstvím!

Hra vám na začátku nic neřekne, ale ani není potřeba, víte co je váš cíl a to vypořádat s nástrahami každého patra a hromady nepřátel, kteří vás nebudou šetřit. Jednoduchost ovládání opravdu přijde vhod, ale hra mi přijde daleko lépe hratelná na ovladači než na klávesnici a myši, důvod je, že hra byla designovaná pro Xbox One.

Při hraní jsem si vzpomněl na Dark Souls, protože když umřete, tak neexistují žádné checkpointy nebo něco takového, prostě se vrátíte na začátek, ale pro svoji mrtvolu a svoji lampu, kterou po každé smrti ztratíte, se můžete vrátit a vzít si vše zpět. Vaše kroky jsou pak následně opatrnější a víte, co vás čeká, než ke své mrtvole dorazíte. Potom co se proderete přes hromadu příšer, tak vás můžou ohrozit jiné survival prvky a to je hlad, žízeň nebo zima, v tom se náročnost hry zvyšuje.

Co se týče obtížnosti, která vás opravdu nešetří, tak vám tato hra občas opravdu podrásá nervy, to se týká například toho, když u konce podlaží zemřete a vrátíte se na začátek, tak člověk už moc nemá chuť procházet daná podlaží znovu a znovu, to je vyřešeno zkratkami z některých podlaží na onu pláž kde vždycky začínáte a tyto zkratky, dá se říci, tvoří jediný progress v této hře.

Každé podlaží je jiné

Každé podlaží má svoje specifické pasti, prostředí a příšery, které jsou každé odlišné svojí rychlostí, velikostí poškození atd.. Nemyslím si, že by hra měla systém, čím hlubší patro, tím těžší protivníci, u pár pater je tomu tak, ale jinak jsou rozdíly jenom v designu nepřátel. Na své nepřátelé máte na krátkou vzdálenost meč a štít a na delší pak luk, který jsem snad za celou hru použil jenom jednou, jinak mne tato zbraň moc neoslovila kvůli míření. Postupem času můžete najít jiné zbraně a také i brnění a helmy abyste nebyli tak lehko zranitelní. Ve hře funguje crafting, kde si můžete z věcí, které najdete na své strastiplné cestě, vytvořit šípy, pochodně, bomby, lékárničky atd.. Jídlo si pak můžete sníst syrové, ale jak už víme ze hry Minecraft to vás moc nezasytí, proto mezi jednotlivými patry nebo v nějaké klidovější zóně je vždy ohniště kde si můžete z nasbíraného jídla a vody, kterou nosíte v lahvích, udělat polévky, které samozřejmě daleko více zaplní ukazatele hladu a žízně než běžné jídlo neuvařené.

Hra Below je sama o sobě náročná, ale za to velmi návyková, člověk potom co v této hře zemře má chuť bouchnout do stolu, v nejlepším případě, ale zároveň je v něm pořád ta touha vědět co je dál. Do velmi dobrého grafického zpracování se pak přidává i skvělý soundtrack, který dodává hře temnotu i po audio stránce. Hře bych chtěl vytknout občasnou stejnorodost podlaží a jednotlivých místností v nich. Pak obtížnost, ale tu moc nemůžu vytýkat, protože je na každém z nás, jak hru budeme hrát, jestli více bezpečně nebo do každé místnosti vtrhnout a pobít všechny nepřátelé hlava nehlava. A jako konečné mínus je určitě temnost hry, chápu, že vývojáři chtěli vytvořit atmosféru temného podzemí, ale pokud nemáte pochodeň nebo svoji super lampu, tak neuvidíte ani na krok, i kdybyste hráli v absolutní tmě.

Hra Below mě samotného velmi pěkně překvapila a bavila mě, má samozřejmě pár chyb, žádná hra není úplně dokonalá, když si ale tyto chyby odmyslíte, vznikne vám hra se velmi dobrým grafickým zpracováním, skvělým soundtrackem, jednoduchou hratelností, která vás dokáže zabavit na dlouhé hodiny. Hodnotím 6/10

Autor recenze: Filip Šebek