Mysleli jste si, že jste ve hrách našli všechno? Tak to se pletete. Dneska se totiž podíváme na 10 herních lokací, které jsou tak dobře skryté, že byste je bez pomoci internetu nebo rady od kámoše snad ani neměli šanci najít.

Partnerem epizody je konzole PlayStation 5 Pro v obchodě Smarty.

UPSIDE DOWN SINNERS - WORLD OF WARCRAFT

World of Warcraft a svět Azerothu asi nepotřebuje žádné představení. Za těch 20 let ho prozkoumaly miliony hráčů, kteří prochodili všechny kouty. Mysleli byste si, že by byl celý tento svět zmapován během prvních pár let, ale pokud hráči hledali na těch správných místech, pořád dokázali objevit skrytá tajemství.

V malém zchátralém kostelu Morgan's Plot se totiž nachází zdánlivě nepřístupná krypta. Známá jako The Pool of Upside Down Sinners. Někteří hráči byli schopni se do ní dostat pomocí glitchů a objevili tak kostry visící ze stropu. Nějakou dobu se povídalo, že tato část hry byla nedokončená, protože by její obsah mohl zvýšit věkovou hranici hry na M v USA, což by mohlo negativně ovlivnit prodeje. Blizzard to však později popřel.

Od jejího objevení bylo toto kdysi tajné místo zpřístupněno v patchi 7.3.0. Je tak dostupné pro ty, kteří dokáží dokončit quest Riddle of the Lucid Nightmare a získat tak unikátního mounta v podobě temného jednorožce.

MAP31: WOLFENSTEIN - DOOM II

Doom II má jednu z těch skrytých map, která by vám mohla projít pod nosem, kdybyste nebyli dostatečně zvědaví nebo šílení. Tato mapa vzdává hold klasickému Wolfensteinovi, což znamená, že vás čeká nostalgický návrat k nacistickým bunkrům, ale s jedním malým rozdílem: místo starých známých na vás bude čekat horda pixelových nepřátel s démonickým twistem. A aby toho nebylo málo, pokud budete hledat dál, narazíte na další tajnou úroveň, kde se utkáte s Cyberdémonem.

A přesně to je na Doomu nejlepší. Tahle hra vás nikdy nepřestane překvapovat svou kombinací chaotického násilí a skrytých detailů.

GABE NEWELL ROOM - HALF-LIFE

Gabe Newell, vývojář, spoluzakladatel Valve a legenda herního průmyslu, která nás při každé slevové akci na Steamu nutí vytahovat peněženky. Avšak jejich prvotina Half-Life z roku 1998 ve své době uchvátila svět kombinací FPS akce, příběhu a technologických inovací skrze source engine. A dnes má proto status naprosté klasiky.

Při vývoji dostal zakladatel Valve nápad a rozhodl se vložit své fotky do tajné místnosti, která je přístupná jen tím, že se pomocí cheatu dostanete z mapy. A to konkrétně ve 3. kapitole: „Unforseen Consequences". Hned na začátku úrovně Gordon sestoupí dolů velkým nákladním výtahem. Jakmile se dostanete dolů, musíte použít konzolový příkaz "noclip", abyste se dostali mimo hranice a proletěli do místnosti.

S Gabeovým obličejem po všech stěnách je to trochu bizarní skrytá lokace, ale otevřel si tím dveře ke všem dalším memům.

REVERSE CASTLE - CASTLEVANIA: SYMPHONY OF THE NIGHT

Castlevania: Symphony of the Night je jedna z nejlepších her série. V kůži Drákulova syna Alucarda se vracíte do hradu svého otce a prozkoumáváte jeho temná tajemství. Když si myslíte, že už jste viděli celý hrad a prošli každým zákoutím, překvapí vás něčím navíc. A to je přesně případ Reverse Castle, což je kompletně převrácená verze původního hradu, plná nových bossů a nepřátel.

Abyste se do Reverse Castle dostali, musíte najít Holy Glasses a pak osvobodit Richtera Belmonta ze sil drákulova služebníka Shafta. Tím se zjeví Reverse Castle, který celý svět převrátí naruby. Poté je vaším úkolem najít pět částí Draculova těla. Každá je ale pečlivě skryta a musíte tak použít své získané dovednosti a znalosti. A když je nakonec všechny najdete, čeká vás epický souboj s Draculou, na který budete ještě dlouho vzpomínat.

SECRET COW LEVEL - DIABLO II

Tajná úroveň s krávami v Diablu II je jednou z největších herních legend. Blizzard vzal tuto myšlenku z mýtu, který se vyprávěl o prvním dílu, podle kterého se vám zpřístupnila skrytá kraví úroveň, pokud jste dostatečně krát kliknuli na krávu. Vývojáři proto z povídačky udělali realitu, a ve druhém díle už se do ní můžete dostat. Po dohrání hry stačí mít dva předměty: Wirtovu nohu a Tome of Town Portal. Ty následně zkombinujete v Horadric Cube a voilà – otevře se portál do lokace Moo Moo Farm.

A co vás tam čeká? No, jenom horda krav, které vás chtějí rozsekat obřími sekerami. Tyhle krávy nejsou jen rychlé a silné, ale taky zatraceně vytrvalé. A hlavně... jsou to krávy! Boj s nimi je náročný, ale zároveň je to ten typ bizarní zábavy, na kterou jen tak nezapomenete. A možná se vám podaří porazit i samotného Cow Kinga a získat tak ojedinělý set brnění Cow King's Leathers.

STAR & SPECIAL WORLDS - SUPER MARIO WORLD

Super Mario World, vydaný v roce 1991, je považován za vrchol klasických Mario her a dokazuje, proč je tahle série tak populární. Mario, Luigi a princezna Peach se po záchraně Houbového království vydají na zaslouženou dovolenou do Dinosaur Land. Při slunečné idylce na pláži však instaletérští bratři zjistí, že Peach zmizela a vydávají se tak na dobrodružství s cílem ji najít. Ostrov ukrývá mnoho záhad, dinosaurů a hned několik tajných lokací. Jsou jimi speciální světy Star World a Special World.

Star World je první sada tajných úrovní, skládající se z pěti poměrně náročných úrovní, které využívají Yoshiho více než zbytek hry. Zajímavý je i způsob, jak se do něj dostanete. Na rozdíl od jiných skrytých oblastí vedou do těchto úrovní různé cesty hned z několika částí hry. Odměnou za jejich dokončení je nalezení tajného východu ve Star World 5. Ten neodemkne Star World 6, ale novou úroveň jménem Gnarly. Úrovně ve Special World jsou zdaleka nejtěžší v celé hře, takže je doporučeno sem přijít až poté, co už máte hru více méně zmáknutou.

INSOMNIAC MUSEUM - RATCHET & CLANK

Ratchet & Clank je série, která nás baví už od PlayStationu 2. Ale víte o tajném Insomniac Museum? Tohle místo poprvé plně ožilo v Ratchet & Clank 3 a dostanete se tam jen tehdy, když hru dojedete na 100 % nebo použijete teleport ve 3 ráno.

Insomniac Museum je vlastně takový herní Disneyland pro všechny fanoušky Ratcheta a Clanka. Můžete se podívat na nápady, které se do hry nakonec nedostaly, zkusit si prototypy zbraní, které se nikdy neobjevily, nebo si prostě jen prohlédnout, jak vývojáři pracují. A co víc, je to i skvělý způsob, jak ocenit všechny ty hodiny práce, které do svých her Insomniac investovali. Když vidíte, kolik nápadů a konceptů se do finální verze hry nakonec nedostalo, začnete si vážit každého detailu, který ve hře najdete.

IT CAME FROM RED ALERT - C&C RED ALERT: COUNTERSTRIKE

Pamatujete si na Command & Conquer: Red Alert a jeho přídavek Counterstrike? No, pokud jste si mysleli, že jste objevili všechno, tak jste se pletli. Tajná kampaň jménem „It Came From Red Alert“ se odemkne, když podržíte klávesu Shift a kliknete na reproduktor v hlavním menu. Čekají na vás obří krvelační mravenci, kteří jsou výsledkem nepodařeného sovětského experimentu. A možná by to některým pamětníkům mohlo připomínat nějaký starý film nebo hru? Ano, Westwood si tehdy bral jasnou inspiraci ze staré hry „It Came From The Desert“ a filmu „Them!“.

Tahla kampaň je tak trochu noční můra každého hráče, který si myslel, že Red Alert je jen o boji proti tankům a pěchotě. Mravenci jsou rychlí, silní a dokáží vás zaskočit na každém kroku. Navíc jsou obří, takže pocit bezmoci je zaručený. Naštěstí, pokud se vám podaří zachovat chladnou hlavu a najít jejich slabiny, můžete tyhle mutantní mravence porazit a získat tak jednu z největších odměn hry – pocit, že jste přežili něco, co byste normálně v takové strategii rozhodně nečekali...

SKRYTÁ ŘEDITELOVA KANCELÁŘ - BATMAN ARKHAM ASYLUM

Batman dlouho neměl pořádnou hru, ale s příchodem Arkham Asylum v roce 2009 se všechno změnilo. Vývojáři si dali záležet a naservírovali fanouškům nejen pořádnou hratelnost, ale také velkou porci fanservisu. Ať už šlo o odkazy na minulé příběhy z batmanovského mýtu, nebo o audiokazety, které jste mohli najít po celém ústavu. V jednom konkrétním případě jste však mohli narazit na něco, co se sběratelskými předměty úplně nesouviselo. 

Vývojáři z Rocksteady šli totiž tak daleko, že do hry přidali skrytou místnost, která poskytovala náznaky jakým směrem se příběh Temného rytíře bude ubírat. V kanceláři ředitele Sharpa se totiž nachází stěna, kterou ovšem Batmanovo detektivní vidění neoznačí. Pro její zničení je potřeba na správné místo nastříkat explozivní gel a odpálit ho. Tam najdete místnost s plány na zkupování pozemků Gothamských slumů a vybudování velkých zábran pro vytvoření nové supervěznice Arkham City. Tento projekt má sloužit jako nový domov jak pro zločince z věznice Blackgate, tak pro pacienty z Arkhamu.

Krok od Rocksteady to byl vskutku odvážný, vzhledem k tomu, že hry s licencí superhrdinů měly do té doby pověst spíše průměrných až podprůměrných titulů. Nicméně hráčům se Arkham Asylum zalíbilo a ukázalo, že s dostatečnou péčí a úctou k předloze může i superhrdinská hra dosáhnout nevídaných kvalit a nastartovat parádní herní sérii.

ARCHDRAGON PEAK - DARK SOULS 3

Dark Souls 3 přináší jednu z nejtěžších, ale také nejvíc odměňujících tajných oblastí - Archdragon Peak. V této oblasti můžete narazit na dva volitelné bosse, spoustu nových předmětů a to vše s dračí tématikou. Ale nejdřív se tam musíte dostat! K tomu potřebujete speciální gesto Path of the Dragon, které získáte po poražení bývalého krále Lothricu Oceirose. Jeho obsese draky ho dohnala až k experimentování na sobě samém a následné proměně v jakéhosi hybrida mezi člověkem a drakem. No, lore stranou, po získání gesta musíte jít do vězení v Irithyllu, kde najdete zkamenělého dračího učedníka. Po provedení gesta po jeho boku se vám spustí cutscéna a přesunete se do nové lokace.

Když se konečně dostanete na vrchol, uvědomíte si, že cesta za to opravdu stála. Atmosféra Archdragon Peaku je totiž dechberoucí. Skalnaté hory, mlžná krajina a svatyně oslavující draky vytvářejí pocit, že jste opravdu na vrcholu světa. Hlavním lákadlem je samozřejmě volitelný boss Nameless King. Souboj s ním je nejen těžký, ale i opravdu vizuálně působivý. 

Víc ovšem prozrazovat nebudeme, abychom vás nepřipravili o všechna překvapení, která nás v těchto místech čekají. Do komentářů nám můžete napsat, jestli jste všechny lokace našli sami, nebo jste museli sáhnout po návodu.