Někdy se na nějakou hru těšíme tak moc, že to nemůže skončit jinak než zklamáním. Očekávání je veliká, sliby jsou grandiózní, ale realita... ta už tak slavná není.

Dnes se podíváme na 10 her, které byly neuvěřitelně přehypované a nakonec zklamaly.

CYBERPUNK 2077 

Cyberpunk 2077 se stal asi jednou z nejočekávanějších her posledních 10 let a není se čemu divit. Futuristické RPG od tvůrců úžasného Zaklínače, velké ambice, plány a nemalé množství slibů. Herní komunita byla po mnoha odkladech jak na trní a finální hry se nemohli dočkat. A to byl i samotný kámen úrazu. Když máte tak vysoká očekávání jako měl Cyberpunk, tak se musí jistojistě něco pokazit.

A že se toho pokazila spousta. Nutno podotknout, že hra to není špatná, ba naopak, zrodila se jedna z nejlepších her současnosti, ale těch porodních bolestí… to byla velká kudla do zad všech fanoušků, kteří se na hru tak moc těšili a co teprve hráči minulých generací konzolí?

MASS EFFECT: ANDROMEDA

Po úspěchu původní trilogie Mass Effect byla očekávání od Andromedy obrovská. Navíc skalní fanoušci si chtěli po celkem velkém zklamání ze zakončení třetího dílu spravit chuť. Nový díl nám měl přinést zcela nový a unikátní příběh, úchvatnou grafiku a propracované postavy tak, jak jsme na to byli z původní trilogie zvyklí.

Bohužel jsme místo toho dostali hru plnou technických problémů, slabého příběhu a nepovedených animací obličejů, které se staly terčem posměchu na internetu. Tohle nebylo to, co od pokračování dnes již kultovní série fanoušci očekávali. 

STAR WARS BATTLEFRONT II

Nesmíme zapomínat na Star Wars Battlefront II, které vyšlo jen 8 měsíců po zpackaném Mass Effectu. Ti obezřetnější hráči se už v té době měli před EA na pozoru a po ne tak úplně zdařilém Battlefront I už nebyli tak důvěřiví. Ale podle prvotních ukázek to vypadalo přece jen nadějně.

Fanoušci Star Wars byli plní očekávání… jenže skutek utek a EA se z prvního dílů nedokázala poučit. A co víc, hra byla prošpikovaná hromadou mikrotransakcí, které vzbudily značnou kontroverzi. Nutno podotknout, že Battlefront II se dokázal díky řadě aktualizací vykoupit, ovšem pozdě. 

DUKE NUKEM FOREVER

Po více než čtrnácti letech vývojářského pekla měl být Duke Nukem Forever triumfálním návratem ikony akčních her. A i přes strach, který tu byl hlavně kvůli takto dlouhému vývojem, se nedalo zamaskovat jaké očekávání od Dukea hráči měli. Dneska už víme, že tomu tak není. A místo legendárního návratu jsme dostali zastaralou hratelnost, nudný příběh a průměrnou grafiku. Hra byla zkrátka relikvií minulosti, který v moderním herním světě neobstál. Ač pro většinu hráčů to nebylo takové překvapení, nedá se popřít to, že hype ohledně toho nebyl zrovna malý. 

THE ORDER: 1886

Fanoušci modrého týmu ze stájí PlayStation se nemohli dočkat, až na jejich konzole přistane exkluzivita The Order: 1886, na kterou všichni čekali. Velkolepá grafika a filmový zážitek v alternativní Viktoriánské Anglii? A to, že se jednalo o exkluzivitu na PlayStation, tomu přidávalo na důvěryhodnosti. Jenže to, co jsme dostali, bylo spíše zklamání. Hra to vlastně nebyla tak úplně špatná, ale více než na hratelnost sázela na filmovost. Příběh byl až neuvěřitelně krátký a quick time eventy narušovaly plynulost herního zážitku. Grafika sice byla na tehdejší rok vážně něco, ale to hru nedokázalo zachránit ze spárů průměrnosti. 

NO MAN'S SKY

Když vyšel první trailer na No Man's Sky, tak z toho všichni byli naprosto odvaření. Otevřený vesmír, který čeká jen na to, až ho prozkoumáme. Nekonečné množství planet plných života a neomezené cestování. Tak přesně tohle lákalo miliony hráčů po celém světě a právě No Man's Sky jim to mělo nabídnout. Jenže realita dopadla, řekněme si to na rovinu, katastrofálně.

Světy byly pusté a hromada slibů byla nenaplněna. Celkový zážitek byl prostě takový… meh. Celkový hype se proměnil na hořké zklamání, které hromada hráčů nedokázala překousnout doteď, i přesto, že hra je už míle za tím, co slibovala. 

FALLOUT 76

Bethesda nám slibovala multiplayerový zážitek v postapokalyptickém světě Fallout, který by měl být stejně úžasný jako předchozí díly série. Ač jsme chtěli spíše pokračování, tak nutno uznat, že ani tohle neznělo vlastně vůbec zle.

Užít si tohle RPG a přežívat ve známém světě s řadou přátel chtěl vyzkoušet každý. Tedy dokud to nevyšlo. Bohužel realita je taková, že hra byla plná chyb, ze kterých se staly dnes už internetové meme a vtipy a nudných questů.

Hra, která měla přinést revoluci s 16násobkem detailů, se stala spíše noční můrou pro fanoušky série. Opět jako už u výše zmíněných, je i zde ale potřeba upozornit, že i Falloutu 76 se podařilo vykoupit. 

DEAD ISLAND

Prvotní trailer na Dead Island nás všechny dokázal naprosto nadchnout. CGI filmeček, který i během pár minut dokázal spojit napětí a emoce. Zombie akce zaměřená na příběh? Ano, prosím! Není se tak čemu divit, že očekávání byla vysoká. Jenže čeho jsme se dočkali? Vlastně celkem průměrné zombie mlátičky, která z původní atmosféry, kterou nám sliboval trailer, nedodala vůbec nic.

WATCH DOGS

Ubisoft sliboval revoluci v open-world hrách s možností hackování všeho možného ve městě. Trailery ukazovaly nádhernou grafiku a fascinující hratelnost. Všechno vypadalo skvěle. Možná až moc. Když hra vyšla, tak výsledek, který jsme dostali, byl vlastně zklamání. Nutno podotknout, že se takto zpětně nejedná o úplně špatnou hru, ale spíše tehdy šlo o sliby, které se nenaplnily a způsobily to, že se kolem hry utvořil obrovský hype.

Grafika byla výrazně horší než v ukázkách, příběh byl tou slabší částí celé hry a hratelnost rychle začala nudit. K tomu se přidala špatná optimalizace a z toho, co vypadalo jako revoluce, zůstala dnes již celkem zapomenutá hra a to jen kvůli špatnému startu, který zklamal desítky hráčů

ANTHEM

Nevíme, jestli je normální, že kdykoliv se bavíme o zklamání nebo celkově o čemkoliv negativním, tak se tady objeví Anthem. Během prvotní prezentace Anthem spadla hráčům čelist. Otevřený svět, který bude možné objevovat s přáteli, hratelnost a souboje v exo-oblecích a poutavý příběh. Tak přesně toho jsme se nedočkali a prvotní nadšení z traileru rychle opadlo.

To hlavně protože při oznámení spadla čelist i samotným vývojářům, kteří se až tehdy – ani ne rok před vydáním – dozvěděli, co vlastně budou dělat. Celý vývoj byl průšvih a není divu, že jsme se dočkali se vším všudy nedokončené a v mnoha ohledech nefunkční hry.

A co vy, jaké jste zažili největší zklamání u hry na kterou jste se fakt těšili? Dejte nám vědět do komentářů.