Akční plošinovka Ratchet and Clank: Rift Apart zavítá na PC již 26. 7. a díky uživateli z webu ResetEra s přezdívkou jon bones to vypadá, že jsme se předčasně dočkali úniku HW požadavků na naše milované mašiny.

Bohužel nemůžeme s jistotou konstatovat, že jsou pravé, jelikož nepochází přímo od vývojářů ani od Sony, ale vypadají přinejmenším velmi věrohodně.

Rozpětí máme klasicky od minimálních požadavků, kdy si zahrajeme v 720p při 30 snímcích, tak až po ultimátní s Ray Tracingem v rozlišení 4K a 60 FPS. Majitele starších sestav by mohlo potěšit, že minimální požadavky jsou opravdu nízké a spousta hráčů je například potěšena, že hra nevyžaduje mít na tyto detaily SSD disk. Na celou tabulku se můžete podívat níže.

Čím však Ratchet a Clank ještě vyčnívá z řady, je technologie dekomprese GPU. Bude vůbec první hrou s DirectStorage 1.2, která bude tuto technologii využívat. Podle slov vedoucího programátora Richarda van der Laana by měl DirectStorage zajistit rychlé načítací časy a GPU dekomprese je použita ve vysokých nastaveních, aby mohla streamovat operace v pozadí během hraní.

Další programátor Alex Bartholomeus zase povídá, že Rift Apart má funkci adaptivního streamování, která pracuje s propustností vaší herní sestavy v aktuálním okamžiku a tím zajišťuje, že bude streamování textur co nejefektivnějším na jakémkoli PC.

Pokud nevlastníte PlayStation 5 a nevíte, jestli vás hra bude bavit na PC, koukněte na naši recenzi zde.