Z čista jasna se na internetu objevilo šestiminutové gameplay video z Little Devil Inside. Navzdory dlouhodobému mlčení vývojářů tedy akční adventura žije. A to je dobře, protože vypadá zajímavě a zaujmout by měla pohlcující atmosférou a grafickým stylem.

V Little Devil Inside zažijeme svět plný kontrastů ve viktoriánské době, kde existují příšery, monstra a další záhadné formy života. Po příběhové stránce se na žádost profesora místní univerzity zapojíme do výzkumu, vyšetřování a studia paranormálních jevů, které jsou často hlášeny, ale jen zřídka uznávány jako legitimní hrozby. Čekají nás nebezpečné mise, jež budou výzvou pro naše instinkty pro přežití a zálež bude na našich rozhodnutích.

„Vydejte se na riskantní a nebezpečné mise, plňte vedlejší úkoly, setkávejte se s nečekanými událostmi, toulejte se a prozkoumávejte svět, ve kterém je průmyslový pokrok v plném proudu. Udělejte cokoli, co vás udrží při životě, ať můžete všechny své úkoly dovést ke zdárnému konci,“ láká tehdejší popisek.

Hra byla poprvé oznámena v roce 2015. Na Kickstarteru se vybralo 306 515 australských dolarů. To tvůrce mile překvapilo a rozhodli se změnit rozsah projektu a přesedlat z Unity Engine na Unreal Engine. O dva roky později vyšel nový trailer s plánem vydat hru ke konci roku 2018 na PC a později na konzole. V červnu na prezentaci PlayStationu 5 však byla oznámena časová konzolová exkluzivita. Po jejím vypršení měla hra dorazit také na Nintendo Switch a Xbox. Potom bylo vydání stanoveno na zimu 2022.

Zřejmě kvůli tomu všemu se dnešní video jmenuje navzdory všemu. Naštěstí to vypadá, že Little Devil Inside se má konečně k světu. Snad autoři překonali všechny problémy a brzy se s námi podělí o více informací. Video zatím doprovází pouze dopis pro podporovatele tehdejšího Kickstarteru. V něm se vývojáři omlouvají za velké zpoždění a mlčení.

Z dopisu vyplývá, že dva bratři, kteří vedou nezávislé studio Neostream Interactive, nebyli připraveni na řízení společnosti. Růst malého týmu a najímání nových lidí s odlišnými cíli vidí jako chybu, protože se nedokázali smířit s odlišnými vizemi a názory svých nových kolegů. Proto se vrátili k menšímu, stmelenému týmu s cílem vytvořit skvělou hru. Tým tvoří původní zakladatelé a členové. I díky zkušenostem mají být silnější než předtím. Další změnou je technologie, vývoj probíhá v Unreal Enginu 5. V současné době zahájili diskuse ohledně vydání, takže by vše mělo směřovat k vydání. Jen nevíme, zda stále platí ta časová exkluzivita Sony. Pokud ano, Little Devil Inside bude nejprve dostupné pro PC a PlayStation.