Magazín · Preview · v pondělí 13. 10. 2025 17:01
Zahráli jsme si největší novinky od Capcomu
Sponzor Gamescomu je herní židle TIGO značky Smarty.cz
Gamescom je každým rokem větší a zajímavější. Což po dlouhé době platí i o japonském studiu Capcom, které se dokázalo po horším období v roce 2017 reformovat a nyní opět patří mezi největší jména. Do Kolína nad Rýnem přivezl kombinace her, jež potěší většinu hráčů, protože jde o návrat legendární série, zcela novou značku a pokračování již rozjeté milované značky. My jsme dokonce měli možnost vyzkoušet všechny tři tituly.
Onimusha: Way of the Sword
Pokud jste nejvíce hráli na druhém PlayStationu, tak vás určitě neminula série Onimusha. Ale jestli jste nikdy nehráli tuhle šílenou hardcore japonskou kombinaci Devil May Cry a Resident Evil, tak by vás mohlo připravované Onimusha: Way of the Sword zajímat ještě o něco víc. Sice jde o návrat, ale dochází k velkým změnám. Po patnácti minutovém demu můžeme s přehledem říct, že už nejde tolik o hardcore hack-and-slash, ale spíše moderní soulsovku a to velmi přívětivou. Ale nemyslete si, že by šlo o lehkou hru. Hra vám dá každou chybu sežrat. Při hraní jsme si všimli, že oproti většině titulů, kdy při zaměření na nepřítele je téměř nemožné minout útokem na blízko, tak zde je to jinak. Jakmile kliknete na tlačítko útoku, tak protagonista Miyamoto zaútočí tím směrem, kam momentálně míří. Což může působit zvláštně, ale i díky dobrým animacím působí dost realisticky. Nemusíte se ale bát, že vás lehce jeden z démonů obejde a zaútočí zezadu. Hra má velmi dobrý systém parírování útoků do zad.
Demo se dějově odehrávalo na začátku hry. Souboj byl nejspíše i kvůli tomu jednodušší. Ve hře jsou i speciální schopnosti, které se nabíjí a jejich použití je oproti starším dílům přirozenější. I pomocí těchto útoků můžete prorazit obranu nepřátel, která obdobně jako v Sekiru, nebo Final Fantasy, rozhodí jejich stabilitu a můžete provést dokončovačku, která se dá i řetězit jak v Metal Gear Rising: Revengeance. Ty vypadají skvěle, nejen díky animacím, které oceníte primárně v ukázkách. Těch je od začátku více než je v sérii běžné.
Z těch běžných věcí, bohužel zůstal menší neduh sbírání duší. Není automatické a musíte pokaždé držet L2, případně LT, či jiné tlačítko, pro jejich sebrání. Nejen že slouží k vylepšování, ale také vás lehce můžou vyléčit. Snad to hru až moc nezjednoduší. Zajímavé ale je, že jakmile se u boss fightu dostanete ke druhé fázi, tak si můžete vybrat, jestli chcete zvýšit počet duší sloužících k vylepšování, nebo se chcete lehce doléčit.
Druhým neduhem je i level design. I když hra působila krásně a detailně, tak tam chyběl jakýsi „wow“ efekt. Také se vrací lehké bloudění, se kterým jsme bojovali hned v úvodu. Každopádně jak moc na tom budou jiné lokace, případně samotná obtížnost, zjistíme až příštím roce, kdy má hra vyjít na platformy PS5, Xbox Series S a X a PC.
Pragmata
Pojďme se ale přesunout ke zcela nové značce – Pragmata. Ta nám byla představena již v roce 2020 jako jedna z prvních PlayStation 5 her. Poté se dlouho mlčelo a letos nám byl projekt představen se slovy „je skutečná“ a datem vydání 2026. Jenže trailer ani zdaleka neukázal jedinečnost soubojového systému, protože tohle není jen další Dead Space s východními prvky.
Z půlhodinového dema odcházíme spokojeni a natěšeně. I když vizuálně hra velmi připomíná Death Stranding a Detroit: Become Human, tak po stránce hratelnosti je zde více cítit východní produkce. Akce je rychlá, hlavně u boss fightů. Krom klasických zbraní v podobě útočné pušky, brokovnice, či omračující zbraně zde máte i android malou holčičku Dianu. Ale ne, že byste s ní házeli. Diana slouží k hackování nepřátel, či při překonávání překážek. Jak to ale funguje?
Při zamíření na nepřítele vám vyjede po straně možnost hackování. Jde o jednoduchou hádanku, kdy pomocí tlačítek na pravé straně ovladače (xko, kolečko, trojúhelník a čtvereček) musíte navigovat čtverec do cíle. Tím se vypne štít, takže můžete následně způsobit větší poškození. Aby tohle hackování bylo o něco zajímavější, tak po cestě můžete sesbírat různá zvýhodnění.
I když působí souboj velmi složitě, tak jsme si na něj velmi rychle zvykli a padnul nám do ruky. Zároveň je skvělé, že se dá používat i při řešení hádanek, abyste dále pokračovali vesmírnou lodí. V ukázkách jsme měli možnost vidět i další lokace, tak uvidíme, jak se samotná mechanika dále vyvine, protože samotná kombinace střelby a logických hádanek působí zajímavě. Více se určitě dozvíme s blížícím se datem vydání, které je naplánováno na příští rok pro konzole PS5, Xbox Series S a X a PC.
Přečtěte si také: Resident Evil Requiem ukazuje Grace v akci a přechod mezi perspektivami
Resident Evil: Requiem
Resident Evil netřeba představovat. Tahle série patřila mezi ty nejlepší survival hororové hry a po pár přešlapech dokázala sedmým dílem redefinovat nejen sérii, ale celý žánr. Devátý hlavní díl s podtitulem Requiem má být tím posledním, který vše propojí a zakončí. Minimálně, pokud se bavíme o hlavním příběhu. K překvapení všech ale nebudeme hrát za známou postavu, ale někoho zcela nového – FBI agentku Grace Ashcroft, která se po třiceti letech od katastrofy vrací do Raccoon City. Nejspíše jí tam zavedou události spojené se smrtí její matky, která prozkoumávala vše ohledně prvního incidentu v tomto městě.
I zde jsme si mohli hru přímo zahrát. A dokonce i natočit naše reakce. Minimálně jde poznat, jak moc jsme byli do hry vtaženi.
Nejen, že příběhově dojde k propojení, ale i po stránce hratelnosti. Hru totiž můžete hrát jak v režimu první osoby, tak i té třetí. A pokud si nemůžete vybrat, tak hra bude obsahovat režim, kdy se budou pohledy přepínat dle uvážení vývojářů k vytvoření co možná nejlepšího zážitku. Atmosférou má Requiem blíže k sedmičce. Což může být způsobeno tím, že režisérem je Koshi Nakanishi, který stojí i za sedmým dílem. I zde vás úzkými chodbami nahání šílené monstrum. Jenže během toho chaosu a strachu musíte ještě vyřešit hádanku, abyste se vůbec dostali dál. V demu nebylo zřejmé, co po nás přímo hra chce. Ale aspoň není vše označeno žlutou barvou.
Každopádně monstrum je doopravdy děsivé, hlavně když na vás může kdykoliv vyběhnout. To že není přímo za vámi neznamená, že o vás neví, protože údajně dokáže prolézat stropem a stěnami a čekat na vhodný okamžik. Takže najednou na nás vyskočilo během hádanky a my museli stresovitě uhýbat, abychom se dostali do osvětlené části. Devátý díl totiž ještě více zdůrazňuje stíny. Je o dost těžší něco vidět. Zároveň osvětlené prostory slouží jako záchytný bod, kam na vás monstrum nemůže. Což je možná i lepší vysvětlení než například v druhém díle záchranné místnosti, od kterých si zkrátka Mr. X nechtěl otevřít dveře.
Ale jinak jsme tolik nového neviděli. Je to možná i tím, že vývojáři nechtějí vypustit jakýkoliv spoiler. Demo působilo jako velmi solidní Resident Evil, tak jak ho známe. Jen možná Grace by mohla běhat rychleji, když momentálně hrajete z pohledu třetí osoby. Ale do vydání času dost a pokud někomu věříme, tak právě týmu za sedmým a osmým dílem. Hry se dočkáme již 27. února na konzole PlayStation 5, Xbox Series S a X a PC. Do té doby nám nezbývá jen spekulovat, kdo je jejím otcem a jestli se vrátí například i Leon, nebo další známé postavy. Jaká hra vás zaujala nejvíc? Dejte nám vědět do komentářů a nezapomeňte odebírat pro další novinky a rozhovory nejen z letošního Gamescomu.


