Generální ředitel Larian Studios má špatnou zprávu pro všechny fanoušky Baldur's Gate 3, kteří touží po přídavku. Vývojáři na něm původně pracovali, ale to pouze kvůli pocitu, že ho musejí udělat. Stalo se tak v době největšího úspěchu tohoto RPG. Později bylo rozhodnuto hodit vše do koše a směřovat dostupné síly jinam.

Swen Vincke v rozhovoru s americkým serverem IGN během GDC 2024 v San Franciscu vysvětlil, že po zrušení DLC byl tým nadšen, protože práce nepocházela od srdce. Místo toho byla hnaná úspěch hry. Ten v případě nezávislého belgického studia Larian nehraje takovou roli. Dokládá to zavrhnutí plánu na Baldur's Gate 4, o kterém se uvažovalo. Tvůrci se od universa Dungeon & Dragons odklánějí a vytvoří jiný titul.

„Jsme společnost s velkými nápady. Nejsme společnost postavená kolem vývoje DLC a rozšíření. Život je příliš krátký a naše ambice jsou velmi velké,“ uvedl Vincke. Co nového chystají? Může to být návrat k vlajkové sérii Divinity, případně překvapí a pochlubí se něčím úplně jiným, co od nich teď nikdo nečeká.

„Baldur's Gate bude mít vždy místo v našich srdcích. Vždy budeme na sérii hrdí, ale nebudeme v ní pokračovat,“ dodal s tím, že je na Wizards of the Coast, aby našli někoho, kdo převezme pochodeň. Ta se už stihla domluvit s Gameloftem na vývoji dobrodružné survival hry ze světa Dungeons & Dragons. Kooperativní akci z tohoto fantasy světa chystají zase ve Starbreeze, kde vzniklo Payday.

Mezitím Baldur's Gate 3 sbírá další ocenění. Z GDC 2024 si odnáší ceny za hru roku, nejlepší příběh, nejlepší design a cenu diváků.