V posledních letech výrazně přibylo úniků z herního a filmového světa. Různí insideři jsou od mnoha zdrojů předem informováni o hrách, které má společnost v plánu ukázat. Vypadá to, že za četné úniky mohou být zodpovědní zaměstnanci Googlu, kteří mohou sledovat nezveřejněná/soukromá/naplánovaná videa na YouTube.

Čerstvým případem je nedávná prezentace State of Play od Sony. Seznam prezentovaných her se na internetu objevil těsně poté, co Sony naplánovala zveřejnění videí na YouTube. Insider a novinář Tom Henderson tvrdí, že během 18 hodin od oznámení streamu State of Play obdržel kompletní seznam her, které měla japonská společnost v rámci show ukázat. Tento seznam měl mít od čtyř různých zdrojů. Na internetu se mezitím objevovaly další seznamy, lišily se jen z části. To mohlo být způsobeno spěchem, případně jiným regionem.

Zaměstnanci Googlu mohou mít na triku rovněž únik prvního traileru Grand Theft Auto VI z prosince loňského roku. V tomto případě však chybějí důkazy. Pro důkazy se musíme vypravit do roku 2017, kdy unikly informace o hře Yoshi’s Crafted World a několika dalších neoznámených titulech od Nintenda. Tehdy se na Redditu objevil snímek obrazovky se zajímavou webovou adresou v internetovém prohlížeči: admin.youtube.com.

Jako další tady máme případ influencera KSI, který chtěl mezi své sledující rozdat dárkové karty Amazonu v hodnotě 10 tisíc dolarů. Když ale videa vyšla, ukázalo se, že klíče byly použity. Stalo se tak ještě před zveřejněním série videí. Z toho důvodu se v Googlu mělo rozběhnout interní vyšetřování, které vyústilo ve vyhazov několika lidí, a to i těch, kteří se skandálem neměli nic společného.

Druhé vyšetřování se mělo odehrát v Googlu krátce po úniku prvního traileru GTA 6. Není ale jasné, zda souviselo právě s touto kauzou. Náhoda to ale asi nebude. Výsledek vyšetřování pravděpodobně vyústil v disciplinární opatření pro jednoho nebo více lidí.

Podle jednoho zdroje mají zaměstnanci neustále koukat na videa, ať už jsou soukromá, naplánovaná ke zveřejnění nebo nezveřejněná, včetně prezentací, oznámení her a dalších záběrů.

Jaké je řešení? Pokud Google nezačne více dbát na dodržení pravidel a nebude tyto úniky tvrdě trestat, tak jedinou možností pro vydavatele a vývojáře je nenahrávat obsah na YouTube v předstihu. To je ale noční můra pro marketing. YouTube totiž trvá zpracování videa a nikdo nechce, abychom se na videa dívali v mizerné kvalitě v rozlišení 360p. Z toho důvodu bylo nahrávání a naplánováno zavedeno.

Nehledě na další marketingové potřeby, jako je zasílání odkazů na nevydaná videa médiím, tvůrcům obsahu a dalším partnerům. Ani to by ale asi nic nevyřešilo, protože zaměstnanci se mohou podívat na hlavní prezentaci. Jediným způsobem, jak zamezit těmto únikům, je tak zřejmě návrat k živým prezentacím, jako za největší slávy veletrhu E3 v Los Angeles. Navíc existují další způsoby, jak v předstihu odhalit informace. Stále častěji se využívá data mining a vyhledávání ochranný známek.