Pokud si odmyslíme všemožné úniky, které příchod remaku Prince of Persia: The Sands of Time prozradily, pak bylo odhalení tohoto projektu velmi příjemným překvapením.

Po deseti letech se dočkáváme (staro-)nové hry s Princem, a to ještě předělávky jednoho z nejoblíbenějších dílů. Samotné odhalení ale nechalo některé hráče chladným kvůli grafickému zpracování. S originálem z roku 2003 je to samozřejmě nesrovnatelné, ale na dnešní dobu konkrétně grafika nikoho neoslní.

Server The Mako Reactor vyzpovídal některé členy indické pobočky Ubisoftu, především pak jejího herního ředitele Pierre Sylvain-Girese. Z jeho pohledu byl problém pracovat s enginem Anvil, který pohání sérii Assassin's Creed.

Engine Anvil vůbec nebyl dělaný pro to, aby dovoloval vracení [nebo] zpomalení času a další takové hrátky s časem. Přístup k technologii byla výzva,“ tvrdí.

Dodává také, že celý engine je spíše postavený pro velká a otevřená dobrodružství než „krátkou a lineární hru“. A nakonec potvrdil, že grafická stránka hry je stylistická volba.

„[...] takže jsme se rozhodli tomu dát unikátní vizuál, aby hra vystoupila z řady. Není to další Assassin's Creed, není to jako Prince of Persia z roku 2008 (ten cel-shadový, pozn. redakce). Musí to být unikátní. Tahle magie, tahle fantazie je ukázaná přes saturaci, skrze světlo...

K závěru managing director Syed Abbas potvrdil, že nedostatek času nebo rozpočtu na vývoj tu nehrál žádnou roli. Na projektu se údajně dělalo přibližně dva a půl roku a v jeden čas na něm podle všeho pracovalo až 170 lidí.

Celý rozhovor si můžete přečíst na The Mako Reactor a my uvidíme, jak bude Prince of Persia: The Sands of Time Remake při vydání 21. 1. 2021 na PC, PS4 a Xbox One vypadat v praxi.