Pokračování sci-fi akce od Obsidianu, The Outer Worlds 2, je konečně tu a s ní i srovnání konzolových verzí od Digital Foundry. Na hře je hned vidět větší rozpočet, ale která verze dopadla nejlépe?

Titul běží na Unreal Enginu 5 a dle důkladného rozboru všech tří verzí poráží Xbox Series X verze obě PlayStation verze, tedy i PS5 Pro. Na první pohled vypadají všechny verze stejně, ale při bližším pohledu je vidět, že na PS5 je horší obraz, nižší rozlišení, pokles snímkové frekvence a trhání obrazovky i v režimu výkonu. Redakce Digital Foundry také zaznamenala malé snížení osvětlení na PS5.

Pokud jde o PS5 Pro, ta používá upscaler společnosti Sony, PSSR, který špatně interaguje s osvětlením Lumen nebo světelnými efekty. Digital Foundry tak dochází k závěru, že snímková frekvence PS5 Pro klesá u intenzivnějších střetů a celkový průběh hry je znatelně horší než u Series X. Dále se spekuluje, že The Outer Worlds 2 mohl využívat některé proprietární hardwarové funkce v Xbox Series X/S, které nemají ani PS5, ani PS5 Pro, ale potvrzené to není.

Je vidět, že verze pro PlayStation by potřebovala ještě doladit, tak snad Obsidian vydá brzy nějaký opravný patch. Pokud jde o režimy zobrazení, tak hra nabízí 3 - Kvalita, Balanced a Performance. Režim kvality se zaměřuje na co nejhezčí vizuální zpracování výměnou za 30 fps. Balanced nabízí 40 fps při zachování podobné kvality, ale už jsou vidět menší ústupky. V režimu Perfomance rozběhne hru v 60 fps, ale ve světě je méně vegetace a objekty mají snížené rozlišení. Snímky se po většinu hry drží, ale jak bylo zmíněno výše, Xbox verze je na tom značně lépe.

Po zhlédnutí videa nezapomeňte zamířit do naší recenze.