Microsoft využívá klidnější začátek roku, kdy ještě nevychází tolik her, a servíruje nám jednu informaci za druhou o Xboxu Series X. Po nedávné detailní prezentaci, na kterou později navázaly speciální paměťové karty a výkon dedikovaného hardwaru pro ray tracing, tu máme další informace. Tentokrát jsme se dozvěděli, že nová generace Xboxu dokáže přidat HDR hře, která ho původně nepodporovala.

O tuto možnost se postará funkce Auto HDR. Hlavní softwarový inženýr Claude Marais pro Digital Foundry vysvětlil tuhle novinku na střílečce Halo 5 z roku 2015, která High Dynamic Range nikdy nepodporovala. Podle jeho slov lze Auto HDR teoreticky aplikovat prakticky na jakoukoli hru, což zmíněné redakci poté ukázal na extrému v podobě Fuzion Frenzy, hře, která spatřila světlo světa v roce 2001 na původním Xboxu.

Tyto možnosti nabídne Xbox Series X vývojářům a hráčům díky strojovému učení, které lze využít mnoha způsoby, od chytřejší umělé inteligence NPC přes mnohem realističtější animace až po výrazně vylepšenou vizuální kvalitu hry. Auto HDR si bude moci každý hráč zapnout a sám posoudit, jak se dotyčná hra změnila. S HDR by měla mít realističtější vizuál díky využití širší palety barev, respektive odstínů. Rozdíl mezi klasickým SDR a Auto HDR uvidíte na obrázku výše.

V souvislosti s tím se hodí podívat i na ray tracing. Ten bude u Xboxu Series X dedikovaný na hardware. Díky tomu nebude zatěžovat výkon grafického čipu konzole (12 teraflopů), jelikož tento dedikovaný hardware má sám o sobě výkon více než 13 teraflopů. V současné době jen zamrzí, že ray tracing je prezentován na kostičkovém Minecraftu.

To jsou všechno zajímavé technologické inovace. Ovšem jedné věci se Microsoft nechce vzdát. Jde o AA baterie v ovladači. I nová verze Xbox gamepadu bude na dvě tužkové baterie. Tuto skutečnost potvrdil Austin Evans, který byl pozván na prezentaci Xboxu Series X, kde nový ovladač viděl a natočil o něm video. Pochopitelně nebude chybět možnost zakoupit si speciální nabíjecí akumulátor. Měl by fungovat i ten určený pro Xbox One.