Xbox Game Pass je považován za videoherní ekvivalent Netflixu. Microsoft využil známý a oblíbený koncept a přenesl ho do světa her. Nemohli bychom se tedy divit, kdyby společnost následovala streamovací giganty a také testovala tarif obsahující reklamy.

Finanční ředitel Xboxu Tim Stuart se nedávno zmínil o možnosti získat přístup k hrám přes Xbox Cloud výměnou za reklamu. Tento obchodní model má Microsoft zvažovat zejména pro některá území, jako je Afrika, Indie nebo jihovýchodní Asie. To jsou místa, kde se tolik nehraje na konzolích. Dataminer v poslední aktualizaci Xboxu Series X/S však našel řetězce kódu vypovídající o další možnosti.

Microsoft může brzy testovat bezplatný tarif Xbox Game Passu, kdy by dotyčný za přehrání videoreklamy získal přístup do služby na dobu 15 minut. Bohužel chybí důležité detaily. Nevíme, zda by byly součástí této nabídky všechny hry z Game Passu, stejně tak nevíme, jak dlouhé by reklamy byly.

Stuart při přístupu k Xbox Cloudu mluvil o 30sekundové reklamě, za kterou by byly dvě hodiny streamování her, například do mobilního telefonu. U celého Xbox Game Passu bude Microsoft dle všeho přísnější, ale to se teprve uvidí. V obou případech se ale přístup může týkat pouze vybraných her.

Jedno je jisté. Microsoft tyhle možnosti už nějakou dobu zvažuje. Před časem mezi uživatele programu Xbox Insider proběhl průzkum. Společnost se mimo jiné zajímalo o to, zda by hráči měli zájem platit méně výměnou za reklamu. Když už je ale součástí kódu, tak by k nějakému většímu testu mohlo dojít v příštím roce.

Když jsme u toho, tak se rovněž čeká na návrat předplatného Xbox Game Pass pro rodinu a přátele. Zkušební plán skončil 15. 8. letošního roku. Od té doby je ze strany Microsoftu ticho.