Pokud jste si nainstalovali Helldivers 2 na počítači, možná vás zaskočila jeho obří velikost – hra zabírá více než 140 GB, tedy výrazně víc než na konzolích. Nejde však o chybu ani přehnané rozmary vývojářů. Studio Arrowhead nyní vysvětlilo, že za tím stojí čistě technické rozhodnutí, které má zajistit plynulý chod i na starším hardwaru.

Na PC totiž Helldivers 2 obsahuje velké množství duplicitních souborů, zejména textur a dalších grafických prvků. Důvod je jednoduchý: zajistit optimalizaci pro hráče, kteří stále používají klasické pevné disky (HDD). Tyto disky jsou pomalejší než moderní SSD, a pokud by hra využívala jen jediné kopie souborů, načítání by trvalo výrazně déle. Proto jsou některá data záměrně zopakována – systém tak může sáhnout po jejich lokální kopii a urychlit načítání.

Vývojáři přiznávají, že tento přístup má svou daň. Na jedné straně zajišťuje svižnější načítání i pro majitele slabších počítačů, na druhé ale dramaticky zvyšuje velikost instalace. Komunita si toho samozřejmě všimla a v souborech už objevila řadu opakujících se textur a map, což teorii Arrowhead potvrzuje.

Tvůrci zároveň upozorňují, že nejde jen o komfort jednotlivce. V online misích totiž může jeden hráč s pomalejším diskem zpomalit načítání celé skupiny. Proto chtěli předejít situacím, kdy ostatní musejí čekat, než se nejpomalejší hráč konečně připojí.

Po čerstvé kritice zástupci Arrowhead ujistili, že zpětnou vazbu berou vážně a zkoumají možnosti, jak objem dat do budoucna snížit. Zároveň ale upozorňují, že nejde o jednoduchou úpravu – změna struktury herních souborů by vyžadovala zásadní zásah do samotného enginu.