Článek vznikl v rámci placené spolupráce.

Brno je mezi námi hráči takovou stálicí důležitých setkání, konferencí i výstav. Kromě oblíbeného Game Accessu se ale brněnské veletrhy mohou každoročně těšit i z herního festivalu MČR. Ten letošní proběhl již koncem listopadu a my u něho samozřejmě chybět nemohli.

I letos byly na MČR další osobnosti české herní scény, včetně Herdyna, Vidraila nebo CzechClouda. A se společnostmi to bylo stejné – festival doprovázely i stánky třeba Samsungu a trochu překvapivě i Head & Shoulders. Pokud víte, jak vypadám, určitě také víte, že jsem si nemohl expertízu od téhle společnosti směrem k mé hřívě nechat ujít.

Na místě jsem se tak díky mikroskopu dozvěděl, jak vlastně vypadá takový vlas, když ho někdo má a také se dalo o šampóny soutěžit. Skoro to ale vypadá, že se hráče pokouší společnost trošku civilizovat. Hlavním motem stánku bylo : "Head & Shoulders je šampon pro každého, kdo nechce skončit ve hře!". Drbání hlavy totiž může snižovat pozornost a nejlépe je tak problémům předcházet se správnými prostředky.

Tím hlavním tu samozřejmě byly hry. A ty tu byly ve velkém stylu. První den festivalu započal showmatch v Counter-Striku 2. Ten byl i takovou doménou, protože v průběhu letošní MČR vrcholila domácí sezóna Counter-Striku o titul mistra České republiky a ceny v hodnotě 1,5 milionů korun.

Na akci byly dokonce i takové legendy jako Ivan Dev1 Lazarov, který byl součástí Counter-Strike od jejích samotných začátků a dvakrát byl dokonce vyhlášen nejlepším československým hráčem. Na MČR tak jezdil od počátku.

Turnaj to však nebyl jediný. Nechyběly i komunitní turnaje v EA Sports FC 25, Brawl Stars a Teamfight Tactics. Akce ovšem nebyla jen pro profesionální hráče, ale i návštěvníci si mohli zahrát.

Pro většinu lidí bylo však lákadlo zcela jasné. Koncem druhého dne totiž na hlavní stage usedl PR manažer Warhorse Studios, Tobias Stoltz-Zwilling – který světu konečně poprvé ukázal Kingdom Come: Deliverance 2 v češtině. Ohlas hráčů byl úžasný a studio Warhorse má tak za sebou po Gamescomu další velice úspěšnou ukázku. Pro video reportáž nám Tobias sdělil, že Daniel Vávra chtěl skutečně přinést češtinu s vydáním již pro první díl, ale v té době nikdo nedokázal předpokládat jak velký úspěch hra bude mít a tak byla investice zrovna do dabingu přinejmenším nejistá. U druhého dílu se ovšem s naší jazykovou mutací počítá a můžeme se na ní těšit při vydání. Hra je prý psána v českém jazyce a až následně se překládá do angličtiny. Studio Warhorse se následně stará samo o "hlavní" anglickou mutaci a následné další jazykové verze vznikají ve spolupráci se specializovanými firmami.

Tím ale naše reportáž víceméně končí. Jde především o několikadenní zážitek, který je potřeba okusit na vlastní kůži a video či článek tomu úplně čest nedělá. My jsme si MČR užili a doufám, že jsme vám touto formou zážitek z místa alespoň trošku přiblížili a třeba se na místě uvidíme zase příští rok.