Rockstar Games pokračuje v tradičním přístupu a oznamuje své hry pouze na konzole. Grand Theft Auto VI bylo potvrzeno pouze pro PlayStation 5 a Xbox Series X/S na rok 2025, ale všem je více než jasné, že později vyjde i na PC. Bývalý zaměstnanec tohoto známého studia vysvětluje, jak v Rockstaru přistupují k platformám.

Mike York pracoval v Rockstar Games na Grand Theft Auto V a Red Dead Redemption II jako animátor, konkrétně v týmu Rockstar New England v americkém Andoveru do roku 2017. Na GTA 6 se tedy nepodílí, ale je přesvědčen o tom, že od té doby se ve společnosti nic moc nezměnilo. Podle Yorka v Rockstaru upřednostňují nejprodávanější platformy. V té době byl nejdůležitější PlayStation, potom Xbox a až třetí bylo PC.

York připomíná, že po mnoho let všichni hráli na PlayStationu, proto měl Rockstar u GTA 5 a Red Dead Redemption 2 jako hlavní platformu konzole od Sony. Až potom byl Xbox a někde v pozadí PC.

U GTA 5 byl upřednostněn systém PS3, současně byl ve vývoji port pro Xbox 360, ale nejvíc se snažili dostat z PS3. „V té době to byl v mnoha ohledech lepší kus hardwaru a hru jsme optimalizovali hlavně pro tuto platformu,“ vysvětluje York upřednostnění PlayStationu 3 ve svém videu na YouTube. „PS3 verzi jsme průběžně portovali na Xbox 360 a kontrolovali, jak funguje. Během celé této doby PC verze existovala někde v pozadí a je až na třetím místě.“

V Rockstaru si uvědomují složitost PC verze. Pro počítače je mnohem těžší hru vyladit kvůli obrovskému množství různých hardwarových konfigurací. Vyžaduje více finančních prostředků a delší testovací fáze, aby byla zajištěna vysoká kvalita. To je důvod, proč GTA 5 vyšlo nejprve na PS3 a Xbox 360, poté na PS4 a Xbox One a až potom se objevila verze pro PC, téměř dva roky po prvních verzích.

Současně vývojář upozorňuje na výhody PC verze oproti konzolovým verzím. PC je obvykle výkonnější, takže vývojáři mohou přidat další grafické efekty, zvýšit počet NPC v konkrétních scénách nebo zlepšit kvalitu vegetace.