Společnost Epic Games chce mít z Unreal Enginu 5 všestrannou technologii, která bude vhodná pro vývoj jakékoliv hry. Není tajemstvím, že Unreal Engine 4 měl problém s rozsáhlými otevřenými světy. S nástupcem nové verze enginu je tento problém eliminován. Důkazem je mimo jiné zapojení polského studia CD Projekt RED, které Unreal Engine 5 využívá u nového Zaklínače, nebo studio Crystal Dynamics s novým Tomb Raider.

Do dnešních dnů jsme věděli také o týmu z The Coalition. Tvůrci série Gears v Unreal Enginu 5 tvoří nový AAA projekt, jenž by měl být další střílečkou. Firem využívají UE5 je ale mnohem, mnohem více. Dokazuje to obrázek sdílený Geoffem Keighleyem, kde vidíme loga velkých společností jako je Sony (PlayStation), Microsoft (Xbox), 2K Games a Tencent Games.

Vidíme také loga Codemasters, autorů Life is Strange z Dontnodu, Haven Studios pod vedením Jade Raymond, Sumo Digital, Vostok Games, Gearbox, Supermassive Games, Yager, Remedy, Focus nebo Rebel Wolves.

Vypíchnout bych ještě chtěl logo PlayStation VR2 a českého studia Madfinger Games, které po mobilních projektech chystá realistickou a hardcore first-person střílečku pro počítače.

Obrázek potvrzuje také dřívější domněnky, a to, že studia pod Electronic Arts a Ubisoftem zůstanou nejspíš u svých enginů. V případě EA je to Frostbite od DICE a u Ubisoftu zase Snowdrop od Massive Entertainment.