Hideo Kojima u příležitosti prvního měsíce od vydání Death Stranding 2: On the Beach zveřejnil zajímavé statistiky, které ukazují, jak moc si hráči jeho nejnovější výpravu oblíbili. A výsledky jsou víc než pozitivní.

Nejzásadnějším údajem je, že téměř 80 % hráčů, kteří hru dohráli až do konce, v ní pokračovalo i po závěrečných titulcích. Ačkoliv Kojima neprozradil přesný počet těchto „someoneů“, jak své hráče poeticky nazývá, je zřejmé, že udržet si tak vysokou míru angažovanosti po konci hlavního příběhu se jen tak nevidí.

Statistiky dále odhalují, že nejoblíbenější zbraní ve hře byl útočný samopal, zatímco nejpoužívanějším nástrojem se stal tradičně žebřík, což nepřekvapí nikoho, kdo zná podstatu „simulátoru nošení věcí po kopcích“.

Kromě standardních čísel se našlo místo i pro odlehčenější fakta. Například nejčastěji zachraňovaným zvířetem byl klokan, následovaný emu a vombatem. A mezi herními značkami si hráči nejvíc oblíbili tu s nápisem „zrychli“.

Kojima také připomněl důležitost asynchronního multiplayeru, kde hráči mohou zanechávat stopy, stavět struktury a navzájem si pomáhat, i když se nikdy přímo nesetkají. I díky tomu si Death Stranding 2 udržuje živé prostředí dlouho po vydání.

A protože mluvíme o Hideo Kojimovi, nemůže chybět ani kousek filozofického přesahu. Ve svém příspěvku se obrátil k těm, kdo už došli na konec:

„Svět je dnes v těžkém stavu. Možná je těžké udržet si naději. Ale vězte, že tam venku je někdo, kdo by kvůli vám riskoval život. I když si to neuvědomujete, někdo je s vámi propojen. Sleduje vás.“

Death Stranding 2: On the Beach vyšel na PlayStation 5 s českými titulky. Později se očekává verze pro PC. Poté by mohlo dojít i na Xbox Series X/S.