Veteráni herního průmyslu v amerických městech Los Angeles a San Diego založili nové studio. S investicí 100 milionů dolarů chtějí vytvořit akční adventuru pro jednoho hráče.

Studio se jmenuje That's No Moon a najdeme v něm zkušené vývojáře z týmů, které pracovaly na The Last of Us, Call of Duty: Modern Warfare, God of War, Destiny a dalších známých titulech. Velkou část nového, zkušeného a ambiciózního tvůrčího celku tvoří vedoucí osobnosti z PlayStation Studios. Například Michael Mumbauer (bývalý šéf Visual Arts Group) je generálním ředitelem a Tina Kowalewski (bývalá šéfka vývoje v Sony Santa Monica) je ředitelkou pro strategii.

Visual Arts Group je poněkud tajné studio pod hlavičkou PlayStation Studios. Pořádně nebylo představeno, přesto existuje od roku 2007 a právě Mumbauer ho vedl. Podle dostupných informací je Visual Arts Group tajným hrdinou při vývoji mnoha PlayStation exkluzivit. Mumbauer měl ale vyšší cíle a nechtěl velet pouze pomocnému studiu. Když mu Sony neumožnila pracovat na remaku Uncharted, tak měl nějakou dobu pracovat na remaku prvního The Last of Us. I tento projekt měl ale narazit na překážky a podle spekulací vývoj mělo převzít Naughty Dog (původní autoři) a VAG mělo být opět jen pomocným studiem. Právě poté mu měla dojít trpělivost a skupinu opustil. Budoucnost zbytku týmu Visual Arts Group je od té doby nejasná. V minulosti do něj přešla řada lidí z Naughty Dog.

Zpět k That's No Moon. Tady najdeme ještě Taylora Kurosakiho jako kreativního ředitele. Kurosaki byl vedoucím příběhového týmu v Infinity Ward a Naughty Dog. Záda mu kryje Jacob Minkoff z pozice game directora (šéf designu Call of Duty: Modern Warfare a hlavní game designér The Last of Us) a další vývojáři, kteří pracovali na hrách jako God of War, Fortnite, Destiny a Uncharted 4.

Minkoff a Kurosaki v květnu oznámili, že opustili Infinity Ward, aby se „věnovali nové vzácné a vzrušující příležitosti“.

Přečtěte si také: Fanoušci PlayStationu zklamáni, nechápou kroky Sony a kritizují je

Do manažerského týmu se řadí ještě Nick Kononelos (provozní ředitel, dříve senior ředitel vývoje v EA), Barry Genova (technologická ředitelka, dříve Bungie) a George Allison (finanční ředitel, dříve měl stejnou pozici v PlayStationu).

„That's No Moon jsme založili s jedinou vizí - vytvořit nezapomenutelné příběhy a postavy, které budou definovat a přesahovat hranice našeho média, ať už to bude televize, film nebo něco jiného. Abychom toho dosáhli, budujeme v Los Angeles nejmodernější studio se specializací na vlastní virtuální produkční scénu, která se stane domovem našeho týmu, až to bude bezpečné,“ řekl Michael Mumbauer, generální ředitel That's No Moon. „Jsem hrdý na to, že mohu sdílet tuto ambici s tak talentovaným týmem tvůrců a našimi neuvěřitelnými partnery ze společnosti Smilegate.“

Právě společnost Smilegate se rozhodla podpořit první projekt That's No Moon investicí 100 milionů dolarů. Díky tomu mohly vzniknout kanceláře v Los Angeles a San Diegu. Vedení That's No Moon má v plánu se do konce roku rozrůst o dalších 90 lidí.

„Těšíme se na spolupráci s nimi a na to, že budeme i nadále investovat do vizionářských vývojářských týmů, které se snaží přinášet do her odvážné nové nápady a inovace,“ dodal Harold Kim, viceprezident Smilegate.

Smilegate je jihokorejská vývojářská a vydavatelská firma. Za sebou má například CrossFire a Lost Ark. Plus spolupracuje s čínským Tencentem a zaměřuje se na online a mobilní hry.

„Zaměřujeme se na tým a chceme, aby That's No Moon bylo nejen místem, kde každý může realizovat skvělé nápady a odvádět skvělou práci, ale také vést zdravý a vyvážený život,“ ujišťuje Mumbauer.

Jak vidíte, máme tady další nové studio, které budují významní vývojáři, kteří si udělali jméno na velkých franšízách. V posledních letech jsme byli mimo jiné svědky toho, jak spoluzakladatel Blizzardu Mike Morhaime založil studio Dreamhaven a spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser se soustředí na Absurd Ventures in Games.