Ghost of Tsushima ohromil téměř všechny hráče, když se v rámci E3 představil první gameplay ze hry. Ten mimo jiné ukázal nádhernou grafiku a s ní i krásně zpracovaný svět, tedy aspoň tu jeho část, kterou jsme měli možnost vidět. Skvělou zprávou tak je ta, že celý ostrov Cušima bude 100% otevřený a bez tzv. neviditelných zdí. V pořadu E3 Coliseum s Geoffem Keighleym to uvedl kreativní ředitel vývoje Nate Fox.

Podle Foxe je cíl týmu takový, aby hráči mohli na Cušimě dělat průzkumy, jak se jim jenom zlíbí. Samozřejmě tu zde je čistá cesta na dokončení příběhu. Nicméně na ostrově se toho nachází daleko, daleko více. Řeky vedoucí do hor anebo pagoda na kopečku, všude budete moci zajít a najít zde příběhy. Zkrátka když něco uvidíte a zaujme vás to, vývojáři vám dávají volnost, co se následného průzkumu týče. "Nejedná se o styl: teď jdi tam, udělej tamto, potom tamto. Chceme, aby to bylo vaše dobrodružství s putujícím samurajem," dodal.