Valheim má za sebou vzestupy i pády. Vikingský survival se stal rychle populární (za měsíc prodal více než pět milionů kopií a byl jednou z nejhranějších her na Steamu), což vývojáře překvapilo natolik, že podcenili další obsah, který by uspokojil náročné hráče v předběžném přístupu. Situace se postupně zlepšila a teď, když je Valheim dostupný pro konzole Xbox Series X/S a Xbox One, stejně tak v Game Passu, tak mají šanci zaujmout další hráče.

To je také důvod, proč tvůrci do Valheimu chystají možnost nastavit si obtížnost. Rozpracovanou verzi v krátkém videu odhalil hlavní designér Jonathan Smårs z Iron Gate Studios. Ve videu vidíme celkem šest předvoleb obtížnosti, u kterých bude ještě možné upravit konkrétní mechaniky podle svých představ, včetně boje, trestu za smrt, míry využití zdrojů, míry nájezdů, náklady na stavbu (lze vypnout) a další věci.

Podle současné verze nebude chybět klasická lehká obtížnost (easy), v níž jsou souboje jednodušší a na vaši základnu je méně nájezdů. Režim Casual je zase zástupce kreativního módu. Nestvůry na vás nebudou útočit do doby, dokud je sami nevyprovokujete. Také nebudou žádné nájezdy na vaši základnu, zdroje jsou hojnější, při smrti neztratíte předměty ve výbavě ani nepřijdete o dovednosti, boje jsou mnohem jednodušší a události jsou založené na vašem individuálním postupu.

Pokud by vám Casual nevyhovoval, tak se možná najdete v Hammeru. V něm můžete stavět všechny budovy zdarma, na vaši základnu nebude nikdo útočit, dokud je nevyprovokuje, a ostatní nastavení obtížnosti jsou nastavena na normální.

Při volbě Hardu jsou boje těžší a na vaši základnu je více nájezdů. V předvolbě Hardcore budete muset zvládnout ještě mnohem těžší souboje a časté útoky příšer na vaši základnu. Když zemřete, všechny předměty, které máte u sebe, a získané dovednosti jsou navždy ztraceny. Nemáte k dispozici mapu a nesmíte používat portály.

Ani v Immersive nemáte žádnou mapu a nesmíte používat portály, což vás má více vtáhnout do tohoto nebezpečného světa. Na druhou stranu by celková obtížnost neměla být tak těžká jako u dvou předchozích.

Připomeňme, že v lednu byl představen nový biom Ashlands. Z hor a mokřad, které nejsou zrovna přátelským místem, se hráči přesunou do ještě náročnější oblasti. Ashlands je popisován jako země mrtvých s vulkanickými rysy. Pravděpodobně je tady aktivní sopka a samozřejmě i spousta nových odporných monster.