Magazín · Novinky · v pondělí 16. 10. 2023 10:04
V Remedy a Apogee plánovali hned čtyři díly série Max Payne
Zase si připadáme nějak staří. V sobotu tomu totiž bylo přesně 20 let od vydání akční klasiky jménem Max Payne 2: The Fall of Max Payne, která vznikla ve finském studiu Remedy. U zrodu série Max Payne však stála i společnost Apogee se svou slavnou značkou 3D Realms, přičemž práva na Maxe nakonec od Apogee a Remedy odkoupil moloch Rockstar Games, jenž se podílel na vydání nejen dvojky, ale i prvního dílu z roku 2001. V kompletní režii Rockstaru navíc vznikl Max Payne 3, kterého jsme se dočkali v roce 2012.
Zdroj: RemedyNové záběry z hororu Alan Wake 2 potěší fanoušky série Max Payne
Kdyby však o značku Max Payne neměl Rockstar zájem, všechno mohlo být jinak. Při příležitosti 20. narozenin Maxe Paynea 2 šéf a zakladatel Apogee Scott Miller na Twitteru zmínil zajímavou skutečnost, která sice není žádným tajemstvím, protože se o ní v omezené míře hovořilo už dříve, ale která zároveň není kdovíjak rozšířeným faktem. Miller konkrétně připomněl, že v Remedy a Apogee původně plánovali hned čtyři díly série Max Payne.
Had @Apogee_Ent & @remedygames continued to own the IP things would've played out a lot differently, as we had four Max games planned, one taking place in each season: winter, fall, summer and spring -- each season representing a new stage in Max's life & growth as a character.
— Scott Miller - Apogee/3DR Founder🎃 (@ScottApogee) October 14, 2023
Každý díl se dokonce měl odehrávat v jiném ročním období a každé období - zima, podzim, léto a jaro - mělo reprezentovat novou fázi Maxova života a jeho růstu jako postavy. Po zasněženém zimním originálu a deštivé podzimní dvojce, jejíž podtitul The Fall of Max Payne odkazoval i na časové zasazení, by tak nejspíš následovalo léto. Což vlastně Max Payne 3 od Rockstaru svým způsobem dodržel, i když se za těmi letními teplotami přesunul z New Yorku do města São Paulo v jihoamerické Brazílii.
Miller také prozradil, že původně práva na značku Max Payne spoluvlastnily společnosti Apogee a Remedy, a to rovným dílem. Při vývoji druhého dílu z roku 2003 měl však Rockstar nabídnout na tu dobu velké množství peněz. V Remedy navíc chtěli podle všeho po dokončení hry navzdory plánu na čtyři díly zkusit něco jiného. Proto sám Scott Miller v době, kdy byl Max Payne 2 ještě ve vývoji, dohodl prodej celé značky Max Payne Rockstaru.
Aktuálně je dost nepravděpodobné, že čtvrtý díl, který kdysi v Remedy a Apogee plánovali, někdy vznikne. Max Payne 3 skončil velmi uspokojivým a do značné míry definitivním způsobem a podle jistých zpráv se v porovnání s ostatními tituly Rockstaru neprodával příliš dobře. Přesto má značka budoucnost. Nebo spíš minulost v nové podobě.
Aktuálně totiž v Remedy vzniká nejen Alan Wake 2, Control 2, kooperativní projekt Condor ze světa Control a multiplayerový free-to-play počin s pracovním označením Vanguard, ale také Max Payne 1 & 2 remake, tedy předělávka prvních dvou dílů série Max Payne, která vyjde někdy v následujících letech jako jedna hra. Tu pohání proprietární engine od Remedy s názvem Northlight, přičemž Rockstar je tentokrát opět pouze vydavatel. S Maxem se tak znovu setkáme, i když zase během zimy a podzimu. O tom, jak by mohl vypadat čtvrtý Max Payne v jarním období, si nejspíš budeme muset nechat jen zdát.